Sales Support Specialist
MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
MultiMind Bemanning söker nu för kunds räkning en Sales Support Specialist till ett framgångsrikt internationellt företag inom läkemedelsbranschen . Tjänsten är förlagd till företagets kontor i norra Stockholm, start omgående.
Som Sales Support Specialist ger du administrativt stöd till säljorganisationen i syfte att i första hand hjälpa till att maximera försäljning. Om så krävs, kan rollen också stödja säljpersonal från en viss affärsenhet eller kundsegment. Baserat på affärsenhetens behov och kan rollen även fungera som kontaktperson för utvalda kunder.
Publiceringsdatum2015-05-19Dina arbetsuppgifter• Ta emot och hantera önskemål från säljningsorganisationen och att se till att ett lämpligt svar levereras i tid.
• När det är relevant bearbeta nya leads.
• Uppdatera och underhålla CRM samt upprätthålla en tydlig dokumentation.
• Sammanställa information och förbereda anbudsförfaranden samt skapa offerter
• Hantera, underhålla samt förnyelse av prisavtal.
• Undersöka kundkonton, förbereda försäljning och kundspecifika rapporter.
• Arrangera utskick av prover till kund.
• Kontrollera lagernivåer, hantering av kundlagerreserver och konsignationslager.
• Samordning med lagerplanering, inköp och försäljning för att säkerställa att kundernas krav är uppfyllda.
• Baserat på affärsenhetens behov, hantering av leveranser och andra kundfrågor.
• Beroende på affärsenheten / kundsegment, kan tjänsten utvecklas.
• Coacha andra och/eller hjälpa till med introduktionen av medarbetare
• Delta i lokala projekt och/eller utvecklingsprojekt
• Fungera som en kontaktperson i vidarebefordrandet av eskalerande uppgifter/frågor
• Genomföra kundbesök och säljmöten
KvalifikationerUtbildningsbakgrund• Eftergymnasial utbildning
• Flytande i Svenska OCH engelska, danska är meriterande
Erfarenheter• 2 års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter helst i en kundintensiv miljö.
• Förståelse för Kommersiell verksamhet
• Förmåga att arbeta på initiativ och i ett team.
• Proaktiv och mycket välorganiserad med förmåga att hantera flera uppgifter och prioriteringar.
• Erfarenhet av att arbeta mot deadlines.
• Noggrann och uppmärksam på detaljer.
• Proaktiv, framåttänkande, förebyggande i tankesättet
IT kunskaper:
• Avancerad kunskap i flera system exempelvis (SAP, CRM, Vendavo, Excel / databas)
• Avancerad kunskap om säljcykeln process- och Serum Diary
• Goda administrativa kunskaper
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Vid intresse rekommenderar vi dig därför att söka denna tjänst omgående.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarjut Adalberth +46 8 21 67 46
FöretagMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
AdressMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 66
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2300243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.