Sales Support Representative

Premier Tax Free / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Premier Tax Free i Stockholm

With over 30 years experience, Fintrax Group is one of the world's leading Tax Free shopping, Dynamic Currency Conversion, Credit Card processing and point of sale technology companies, providing international Shoppers, Merchants, partner banks and acquirers with easy, fast and reliable services. Parent company to Premier Tax Free, Fintrax Group has the knowledge and expertise to provide an enhanced international shopping experience to both Merchants and Shoppers, which includes an extensive media portfolio enabling Merchants to engage with millions of international Shoppers via multiple touch points. Cutting edge solutions that cater to all point of sale systems with features such as credit card recognition, instant refunding and customised instructions. Tax Free, DCC and cultural training.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Att betjäna nya och existerande kunder i en dynamisk och snabbt växande organisation och att ingå i ett växande team som uppfyller vårt åtagande att vara marknadsledande i service till detaljhandeln inom områdena Tax Free och Dynamic Currency Conversion (dynamisk valutaväxling). Denna viktiga roll kommer att vara tudelad. Delvis kommer du att från kontoret betjäna våra samarbetspartners via telefon och mail, och delvis kommer du att gå och ut och besöka nya och existerande butiker, i syfte att säkerställa att våra kunders förväntningar inte bara möts, utan överträffas.

NYCKELOMRÅDEN
1. Uppstart av nya butiker: Assistera med alla aspekter av kunduppsättning och leverans av material. Detta innefattar att behandla nya kundansökningar genom den överenskomna uppsättningsrutinen och att leverera vår lösning till samarbetspartnern inom den tidsram och enligt den servicenivå vi avtalat.
2. Kundsupport: Tillhandahålla löpande support, rapportering och undervisning till anknutna butiker och deras anställda för drift av Taxfree-lösningen, regler och lagar för skattefri produktexport och dynamisk valutaväxling.
3. Materialhantering för kunder: Schemalägga regelbundna telefonsamtal till våra anknutna partners inom Taxfree och dynamisk valutaväxling för att följa upp deras behov av material, och sedan garantera leverans inom överenskommen tidsram.
4. POS-lösningar: Assistera med konfiguration, leverans och löpande support av Premier Tax Frees POS-lösningar (elektroniska betalningsterminaler o dyl) till våra anknutna partners. Som en del av våra löpande utvärderingar kommer du också att få ansvar för att implementera och felsöka andra integrerade system och återrapportera status för problem/frågeställningar framförda till din överordnade Sales Exectutive. Du kommer också att leverera undervisning över telefon av dessa system i enlighet med våra partners behov och din Sales Executives begäran.
5. Sälj- och användarrapportering: Arbeta tillsammans med din Sales Executive med att färdigställa såväl standardiserade som skräddarsydda rapporter för våra samarbetspartners. Detta kommer att fordra kunskaper i Microsoft Excel.
6. Kontorsmaterial: Ansvara för alla interna och externa beställningar av kontorsmaterial. Säkra att lagernivåer är övervakade och underhållna.
7. Ansvarstagande: Vara fullt införstådd med ansvarsfördelning och rollens betydelse, och regelbundet återknyta till Sales Executives, Managers och andra relevanta medarbetare för att säkerställa att vi möter våra skiftande åtaganden i takt med att vi växer.
8. Performance Management: Delta i företagets Performance Management System och säkerställa full överenskommelse med avtal och rutiner.

Beskrivning av kvalifikationer:
Erfarenhet Måste ha minst 3 års erfarenhet från arbete i en säljande miljö. Tidigare erfarenhet med antingen detaljhandel eller telefonförsäljning mycket meriterande. Måste ha erfarenhet av IT och POS-system.

Egenskaper och färdigheter:
Dokumenterad social kompetens - helst från en liknande, tempofylld försäljande omgivning. Dokumenterad samarbetsförmåga. Perfekt talad och skriven svenska och engelska, helst också en grundläggande kompetens i ytterligare språk (konversationsnivå). Dokumenterad organisationsförmåga, planeringsförmåga och förståelse samt intresse för att arbeta med statistik. Utmärkta IT-kunskaper, inkluderande Windows 7, PowerPoint och Excel. Detta är en nödvändig kompetens och kan komma att testas under rekryteringsprocessen.

Nyckelkompetenser:
Villig och kapabel att ta ansvar. Måste kunna fatta självständiga beslut. Måste kunna kommunicera väl verbalt och uppskatta att ge grundläggande support och undervisning till icke-användare. Passion för IT och IT-lösningar. Måste kunna förstå och ingå i arbetsmiljön i ett snabbt växande, globalt företag. Dokumenterad förmåga att planera och leverera inom snäva tidsramar och deadlines. Dokumenterad initiativförmåga och sunt förnuft. Måste kunna emellanåt resa utanför Stockholmsregionen.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-10-25

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Vänligen använd länken Klicka på denna länk för att göra din ansökan och välj "Sales Support Executive - Sweden". Klicka sedan på "Apply" för att söka tjänsten.

Kontakt
Sales Support Representative Jakob Ronander tel: +4570277844
jakob.ronander@premietaxfree.com

Företag
Premier Tax Free

Adress
Premier Tax Free
11434 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 2, 5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55803017
E-postadress: office.se@premiertaxfree.com

Jobbnummer
3125868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Premier Tax Free

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Premier Tax Free: