Sales Coordinator till Universum

Komet Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Universum är världsledande inom Employer Branding och hjälper över 1 200 kunder världen över att attrahera framtida, och behålla nuvarande, ideala medarbetare. Detta möjliggörs genom erfarenhet, kunskap och tjänster så som undersökningar, strategiska konsulttjänster och medielösningar. Universums undersökningar besvaras årligen av 300 000 studenter och unga akademiker vilket ger en unik kunskapsbas. I företaget medieportfölj ingår över 150 olika publikationer och webbplatser som hjälper studenter och unga akademiker i deras jakt efter den ideala arbetsgivaren.
Komet söker nu för Universums räkning en medarbetare som ska anta rollen som Säljkoordinator till Universums storsäljare som även är en av grundarna till företaget. Huvuduppgiften blir att supporta säljaren i den svenska säljorganisationen så att denne kan maximera sin säljtid. Till din hjälp kommer du att ha en säljassistent där du blir ansvarig för arbetsledning och fördelning av arbetsuppgifter er emellan. Du kommer att ta del av säljarens dagliga arbete på både operativ och administrativ nivå. Arbetet innebär en stor inblick i både säljverksamheten som resten av organisationen och för rätt person är detta en språngbräda in i företaget eller vidare i karriären.
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
• Arbetsledning/Koordinering av arbetsuppgifter till säljassistent
• Bokning av all säljaktivitet i vårt interna system
• Genomföra egna kundpresentationer av våra researchprodukter
• Färdigställa presentationer i Powerpoint utifrån färdiga rapporter
• Aktivt söka nya kreativa sätt att utöka kunddatabasen
• Förbereda diverse säljunderlag och övrigt material inför kundmöten
• Agera mellanhand och koordinera aktiviteter mellan säljare och övriga avdelningar (research, consulting, media, finance)
• Löpande skapa och uppdatera avtal
• Hantera och bekräfta vissa mötesbokningar samt ansvara för rese- och lunchbokningar
• Hantering av vissa ekonomifrågor såsom kvittoredovisning och betalningar
• Svara på allmäna kundfrågor
• Vara allmänt tillgänglig för den hjälp säljaren önskar för att kunna fokusera på säljaktiviteter
Erfarenhet och kunskaper:
• Relativt nyuttagen magister- eller kandidatexamen, företrädesvis inom ekonomi, marknadsföring eller liknande.
• Goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel och Powerpoint
• Flytande svenska och engelska (skriftligt och muntligt), fler språk är ett plus.
Personliga egenskaper - du är:
• Stresstålig och har en förmåga att arbeta med löpande omprioriteringar
• Flexibel och bekväm med att ta snabba beslut.
• Ambitiös, villig att göra det där lilla extra
• Noggrann med känsla för detaljer
• Högpresterande och lösningsorienterad
• Positiv teamplayer som är bekväm i en dynamisk miljö
Låter det intressant? Sänd oss din ansökan redan idag! Platsen kommer att tillsättas omgående och intervjuer sker löpande.

Publiceringsdatum
2011-03-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
KC-AS, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
890870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: