Saab Söker En Administratör Med Kunskaper Inom Export Och Levera

Skill / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Järfälla, Solna, Stockholm, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en framåt person som har skinn på näsan och vill anta en ny utmaning? Är du en skicklig administratör med erfarenhet av exportkontroll och farligt gods? Då är detta tjänsten för dig! Nu söker SAAB en administratör med kunskaper inom export och leverans!

Publiceringsdatum
2019-04-17

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära att:
• Godkänna leveranser i leveransverktyg (leveranser inom Sverige och utrikes)
• Ta emot underlag för att skriva avsändningsanmodan (transport requests i leveransverktyg)
• Deltaga i leveransmöten med projekt
• Granska leveransfakturor

Profil
För att passa i rollen och leva upp till de förväntningar som finns ser vi gärna att du har:
• Kunskaper i DHL verktyget SCI
• Erfarenhet från exportleveranser (civila och militära) och kunskap om ITAR-artiklar samt de minimis avräkningar
• Kunskaper i hantering av farligt gods
• Kunskaper i Officepaketet
• Engelska i tal och skrift

Som person ska du vara självgående och framåt samt inte vara rädd för att själv söka svar och ta egna initiativ i ditt arbete. Vi ser även att du som person är samarbetsvillig och van att arbeta tätt ihop i en mindre grupp.

I övrigt ser vi att du har skinn på näsan och är trygg i din kommunikation samt klarar av en föränderlig arbetsmiljö.

Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start snarast. Uppdraget sträcker sig 6 månader med god chans till förlängning.

Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på www.skill.se redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Malin Jangenteg, malin.jangenteg@skill.se.

Väl mött med din ansökan!

Om företaget
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 4275
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Jangenteg

Företag
Skill

Adress
Skill
Slottsbacken 8
11130 Stockholm

Kontorsadress
Slottsbacken 8

Jobbnummer
4738252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: