Risk Manager till Söderberg & Partners

Capega AB / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Är du den vi söker?

Vill du arbeta brett med riskhantering i ett ledande bolag i finansbranschen? Har du erfarenhet av att säkerställa hantering, följa upp och göra kontroller av risker i en finansiell verksamhet? Är du noggrann, driven och vill ha ett arbete med stort eget ansvar? Då kan du vara den vi söker!

Publiceringsdatum
2024-01-29

Dina arbetsuppgifter
Riskfunktionen på Söderberg & Partners består av fyra personer med fokus på allt ifrån operativa risker och interna processer, tillsynsrapportering och kapitaltäckningsfrågor till finansiell risk och informationssäkerhet. Söderberg & Partners söker nu en Risk Manager att arbeta brett med verksamhetens risker. Tjänsten är mångsidig och innebär framför allt att säkerställa den tillståndspliktiga verksamhetens riskhantering genom löpande kontroller, stötta verksamheten vid förändringar av processer och rutiner kopplat till hur förändringarna påverkar de operationella riskerna samt att ansvara för årliga självutvärderingar inom verksamheten.

Risk-funktionen arbetar nära tillsammans, ju bredare respektive individs kompetens är inom de olika riskområdena desto bättre och starkare blir gruppen. Kontaktytorna inom Söderberg & Partners är många då Risk-funktionen arbetar brett mot verksamheten. Arbetet är varierande och dynamiskt där både helikopterperspektivet och förståelse för detaljernas inverkan är viktig.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen:

• Säkerställa hantering, uppföljning och kontroll av operativa risker, liksom att analysera riskernas inverkan på verksamheten

• Stötta verksamhetens riskarbete

• Följa upp tidigare identifierade brister

• Självständigt utforma och genomföra kontrollinsatser

• Säkerställa att självutvärderingar av verksamhetens väsentliga processer genomförs

• Incidenthantering

• Rapportering och uppföljning

Profil
Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av att arbeta med mätning, kontroll och uppföljning av risker i en finansiell verksamhet. Kanske kommer erfarenheten från tidigare tjänst inom bank, värdepappersbolag eller revision inom området. Du har ett stort driv och är nyfiken på att lära dig mer. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och för dem framåt samtidigt som du gillar att vara en del av en grupp där vi delar erfarenheter och stöttar varandra. Vi söker efter dig som är en ambitiös lagspelare med hög arbetskapacitet och driv.

Har du Swedsec-licens är det meriterande, men det är inget krav.

Om företaget
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter till privatpersoner, företag och institutioner. Söderberg & Partners bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning.

Företagskulturen är stark; medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där det finns stor möjlighet att utvecklas.

Söderberg & Partners finns i de nordiska länderna samt i Nederländerna och Storbritannien, totalt cirka 3000 medarbetare. Huvudkontoret i Stockholm där Riskfunktionen sitter är placerat mycket centralt i fina och trivsamma lokaler vid Stureplan. Du hittar mer information på: www.soderbergpartners.se

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar Söderberg & Partners med Capega och Åsa Ollert.
Ansök gärna direkt då urval och intervjuer sker löpande.
Du ansöker enkelt med ditt CV via vår hemsida.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert på asa.ollert@capega.se alternativt 070-752 48 16.

Välkommen med din ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se
070-752 48 16

Jobbnummer
8428265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: