Resurskoordinator inom utvecklingsprojekt till Swedavia Airports

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-08-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Resurskoordinator inom utvecklingsprojekt till Swedavia Airports" (publicerad 2017-08-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en bakgrund inom HR- och/eller utbildningsfrågor? Är du van vid att arbeta administrativt och med resurshantering? Adecco söker nu dig som vill arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor, med fokus på HR- och konsulthantering hos vårt kundföretag med kontor på Landvetter flygplats!

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar tio flygplatser i hela Sverige. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och stora avstånd till små. De bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer likväl som möten och Swedavia har som ambition att vara världsledande i hållbarhet och att driva klimatsmarta flygplatser. Enheten Swedavia Konsult har en drivande roll inom byggnation, teknikutveckling och management på Swedavias och andra kunders flygplatser. Swedavia tar årligen in ett stort antal externa konsulter för att möta behovet av kompetens och resurser.

Publiceringsdatum
2017-08-01

Om tjänsten
Den ökande trafiken på Göteborg Landvetter Airport har skapat ett behov av att utveckla flygplatsen i takt med marknadens krav och Swedavia genomför just nu en stor utbyggnad av Landvetter. Flygplatsen har valt att samla ett antal strategiska projekt under samma program (Utvecklingsprogram Landvetter) för att projekten har ett nära samband och påverkan på varandra.

Som Resurskoordinator kommer du att arbeta på Resurskontoret, inom Swedavia Konsult- enheten, med ansvar för att stödja olika projektledare med att tillsätta konsulter och entreprenörer för de olika projekten. Rollen innebär nära samarbete med interna intressenter så som inköpare och beställare likväl som externa intressenter där du kommer att ha kontakt med leverantörer och kandidater. Ditt mål är att säkerställa god kvalitet och leverans, där din roll framförallt innebär koordinering och administrationshantering mellan projektledarna och leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• Skicka ut förfrågningar
• Skriva kravspecifikationer
• Bedöma och förmedla svaren

Utöver detta kommer du att ansvara för administration kring resurshanteringen, inslussning av entreprenörer/konsulter, registerkontroll likväl som att säkerställa dokument. Vidare ansvarar du även för utbildningsanmälningar och introduktion av nya medarbetare.

Utöver detta kommer din tjänst även innefatta att i viss utsträckning stötta HR-avdelningen med frågor så som rekrytering, introduktioner, ersättarplanering och koordinering av utvecklingsinsatser.

Om dig
Vi söker dig som har studerat en eftergymnasial utbildning mot personal, administration eller annat relevant område. Vidare har du erfarenhet av att arbeta administrativt och med praktiskt HR-arbete. Alternativt kan du ha erfarenhet av utbildningsadministration, där du är bekväm med att vara HRs representant i de olika frågorna och att hantera många deltagare och uppgifter samtidigt. Har du även god förståelse och erfarenhet av att arbetat mot bygg- eller teknikkonsultbranschen så är detta högt meriterande. Vidare behärskar du det svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Som person trivs du i en roll där du får samarbeta med många olika intressenter samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt i din roll. Du är lyhörd, inger förtroende och har en god förmåga bygga starka relationer både internt som externt. Vidare är du en person som har ordning och struktur i ditt arbete. Du är detaljorienterad och noggrann men kan också arbeta med flera parallella processer. Att arbeta mot deadlines motiverar dig och du trivs med att arbeta i en många gånger fartfylld miljö!

Viktigt för tjänsten:
• Eftergymnasial utbildning mot personal, administration eller annat relevant område
• Erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna inom HR-frågor/utbildningshantering
• Mycket goda kunskaper i svenska språket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Resurskoordinator är ett konsultuppdrag som skall tillsättas under sommaren och kommer att starta i september. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och på sikt kommer det för rätt person att finnas goda möjligheter till anställning hos Swedavia Airports. Swedavia Airports har valt att samarbeta med Adecco i den här rekryteringsprocessen och därmed hänvisas all kontakt till Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3622060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: