Rekryteringsträff för inköpsassistenter

Placera Personal AB / Kontorsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Välkommen till Arbetsförmedlingen Expo
Sveavägen 24-26, T-bana Hötorget
Tisdagen den 10 juni
Ta med dig dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.
Just nu söker vi inköpassistenter till två olika tjänster:
1. Inköpsassistent till ett globalt företag
Vi söker nu en serviceinriktad materialplanerare till ett globalt företag som arbetar med utveckling av kontrollsystem för industriella fordon.
Din roll
Dina arbetsuppgifter blir att orderadministrera, skapa inköpsordrar och utforma leveransplaner. Vidare kommer du att ansvara för leveransbevakning, leverantörskontakter samt leveransplaner från kund. Du kommer även att vara behjälplig vid uppdatering av artikelregister och instansning av priser.

Publiceringsdatum
2008-06-04

Profil
För tjänsten krävs tidigare erfarenhet av liknade arbetsuppgifter och har du arbetat i affärssystemet Navision så är det meriterande. Du som söker tjänsten ska vara noggrann, ansvarsfull och strukturerad.
Tjänsten är på heltid/omgående- t.o.m. okt.
2. Inköpsassistent / Materialplanerare
Vi söker nu en inköpsassistent/materialplanerare till ett kundföretag i Sollentuna. Företaget arbetar med att designa och tillverka komponenter till telecomindustrin.
Tjänsten som inköpsasssistent/materialplanerare innebär att du kommer ansvara för att planera så att material alltid finns tillgängligt för lager och produktionen. Artiklarna som avses finns i systemet som köp- och säljartiklar samt är artiklar som ingår i produktstrukturer. Du ska registrera och bevaka inköp samt vara kontaktperson angående inköpsfrågor mot leverantör. Du kommer att ha befogenhet att beställa mot fastställd prognos och kundorder.
Som person är du noggrann, självständig och stresstålig samt har lätt för att samarbeta.
För tjänsten krävs gymnaseutbildning, kunskaper i MS Office samt vana av inköpshantering. Det är viktigt att du har god engelska i såväl tal som skrift. Vana av att arbeta i MPS- och affärssystem samt EDI-hantering är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-10
Vid detta eventet kommer det att vara många olika arbetsgivare som deltar, mer information om rekryteringen hittar du på www.arbetsformedlingen.se/expo-stockholm . Om du behöver kopiera så kostare det 2 kr/kopian. Vi har ej möjlighet att växla penga

Företag
Placera Personal AB
Företagspresentation

Adress
Placera Personal AB
16451 KISTA

Kontorsadress
Färögatan 33

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0858622700
Faxnummer: 08-59470790

Jobbnummer
241160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: