Rekryteringsassistent för uppdrag på spännande företag!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du arbeta som rekryteringsassistent på ett spännande företag inom energibranschen? Då har vi på Adecco Office & HR ett uppdrag för dig med start omgående!

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att fungera som ett administrativt stöd till rekryterare där du bland annat har kandidat- och kundkontakt kring intervjuer och möten, du är med och planerar assessment centers, tar referenser på kandidater samt bistår i övrigt screening arbete. Du kommer även att administrera och uppdatera information på företagets hemsida/intranät etc. Det är en varierande roll med möjlighet att ta mycket eget ansvar. I den här rollen kommer fokus även att ligga på search/headhunting och det är en fördel om du är en van användare av exempelvis LinkedIn.

Vem trivs här?
Du som har tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete kommer att känna igen dig i arbetsuppgifterna. För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom personal/ekonomi/marknadsföring. Vidare bör du ha mycket goda datorkunskaper, vara en van användare av sociala medier och vara flytande i engelska.

Är du dessutom självgående och van vid att prioritera, samtidigt som du är noggrann kommer du att bli en uppskattad medarbetare!

Vad erbjuder vi?
Ett spännande uppdrag på heltid hos vår kund inom energibranschen med start omgående fram till sista oktober. Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden ch rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2014-08-05

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Dahlström

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Jobbnummer
1953594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: