Rekryteringsadministratör

Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
2024-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringsadministratör" (publicerad 2024-10-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Trivs du i en administrativ roll som kräver ordning och reda blandat med flexibilitet och där service är en stor del av din vardag? Nu söker vi en ny kollega som vill vara en viktig del i rekryteringarna till Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som rekryteringsadministratör arbetar du brett med administrationen i de olika delarna av rekryteringsprocessen. Det är dig chefer och medarbetare vänder sig till i frågor av administrativ karaktär. I rollen har du många kontaktytor, interna såväl som externa. Kontakt med kandidater sker dagligen via telefon och mail samt i vissa fall även vid besök.
Under en arbetsdag växlar du mellan olika administrativa arbetsuppgifter. Det kan innefatta hantering av personuppgifter, att arbeta i vårt ärendehanteringssystem och rekryteringssystem, extern kommunikation så som annonsering av lediga samt tillsatta tjänster och kontakt med annonsbyråer. Administration av arbetspsykologiska tester samt förberedelse av underlag inför intervjuer är också vanligt förekommande arbetsmoment.
Som rekryteringsadministratör ingår du i ett team med engagerade kollegor som har roligt tillsammans. Då arbetsgruppen består av flera olika funktioner inom olika ansvarsområden förväntas ni stötta varandra i era arbetsuppgifter för att gemensamt bidra till gruppens arbete och utveckling.
Din placering är på huvudkontoret i Solna. Resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Svenskt medborgarskap
Slutförd gymnasieutbildning med godkända resultat
Minst tre års aktuell erfarenhet av administrativa uppgifter som huvudsyssla under de senaste fem åren
God vana av att använda datorn som arbetsredskap
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet från arbete på statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning
Erfarenhet av HR-administrativt arbete
Erfarenhet från serviceinriktat arbete med återkommande kundkontakt
Eftergymnasial utbildning inom HR

Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en prestigelös och engagerad person. Samarbete passar dig bra och du drivs av teamets gemensamma framgångar framför individuella prestationer. Du är flexibel och lösningsorienterad samtidigt som du trivs i en serviceinriktad roll.
Du har god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och trivs med att arbeta strukturerat och att självständigt organisera och driva ditt arbete framåt inom ramen för uppdraget. Arbetsuppgifterna innebär ofta samarbete med flera parter. Därför värdesätter vi att du är lyhörd, har god kommunikativ förmåga och är bra på att bygga relationer.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor och förmåner
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi premierar hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på din arbetstid och vi erbjuder både individuell träning och gruppträning i egna träningslokaler på vårt huvudkontor i Solna. Därutöver erbjuds alla medarbetare ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter.
Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Det är din ålder som avgör hur många semesterdagar du har. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 82 28. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2023-03-07.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
8479137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: