Rekryteringsadministratör - meriterande uppdrag
Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du intresserad av rekrytering och skulle vilja ha ett utvecklande uppdrag över sommaren? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i en serviceinriktad roll? Lockas du av att arbeta i en miljö där du får stor användning av din goda kommunikativa förmåga, din flexibilitet och din noggrannhet? Då är det dig vi söker!
Publiceringsdatum2016-04-21BeskrivningPerido söker en rekryteringsadministratör för ett konsultuppdrag hos vår kund, en statlig myndighet som är placerad i norra Stockholm.
Som rekryteringsadministratör innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att stötta i uppgifter knutna till rekryteringsprocessen. Du kommer att få möjlighet att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, vilka i det här fallet är rekryteringsspecialister på myndigheten. I rollen ingår att arbeta med ansökningshandlingar, att beställa annonser samt att sköta administration kring rekryteringsbeställningar och överklagade rekryteringsärenden. Du kommer även att hantera övriga administrativa kontorsgöromål, bland annat fakturahantering, mötesbokningar, resebeställningar, posthantering och uppdatering av mallar. Detta är en social och varierande roll med stora kontaktytor, du kommer att ha mycket telefon- och mailkontakt med både kandidater, intern personal och externa konsulter.
Till detta uppdrag söker vi dig som har ett stort intresse för rekrytering och någon tidigare erfarenhet av serviceinriktade och administrativa roller. Du som är lyhörd, lösningsorienterad och duktig på att bemöta människor passar utmärkt i rollen. Vidare tror vi att du som person är tillmötesgående, ansvarstagande, strukturerad och samtidigt har lätt för att samarbeta med andra. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasieutbildning
• Någon erfarenhet av kundbemötande och administrativa arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Erfarenhet av arbete med rekrytering
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillträde i början av maj. Uppdragstiden är till sista augusti.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13473TL i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb13473TL
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 13473
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2798560
Observera att sista ansökningsdag har passerat.