Rehabenheten i Alvesta Kommun söker en Hjälpmedelstekniker
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Finmekanikerjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla finmekanikerjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Är du intresserad av att arbeta med hjälpmedel och människors behov i fokus? Är du praktisk, ordningsam och har en positiv inställning och ser möjligheter istället för hinder? Då kan du vara den vi söker!
Rehabenheten tillhör Omsorgsförvaltningens Hemsjukvård och vårt huvudsakliga arbete består av att hjälpa människor med olika funktionsnedsättningar så att de kan klara av sitt dagliga liv. Rehabenheten utgår från det särskilda boendet Högåsen i Alvesta där vi också har vår verkstad och lager. Vi har vårt arbetsområde inom hela kommunen.
Publiceringsdatum2019-04-30ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med reparation, rekonditionering, service och underhåll av hjälpmedel till personer över 18 år. Vi tillhandahåller både enkla lösningar och mer avancerade specialanpassningar utifrån våra omsorgstagares behov. Utvecklingen inom teknik och e-hälsoområdet går snabbt och du kommer även att få vara behjälplig inom det området. Du kommer att arbeta självständigt men även ingå i olika team.
Vi på Rehabenheten är 24 medarbetare med befattningarna hjälpmedelstekniker, larmsamordnare, rehabassistent, arbetsterapeuter, sjukgymnaster/ fysioterapeuter och e-hälsosamordnare/hörselsamordnare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som hjälpmedelstekniker är:
• Att arbeta tillsammans med övriga hjälpmedelstekniker i det dagliga arbetet.
• Rekonditionering och reparation av hjälpmedel
• Besiktning och funktionskontroll av hjälpmedel enligt löpande scheman
• Transporter av hjälpmedel till/från särskilt boende och ordinärt boende
• Att arbeta tillsammans med arbetsterapeuter och sjukgymnaster/fysioterapeuter
• Att ingå i larm/lås och e-hälsoorganisationen
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning inom Industri/teknisk/fordon eller motsvarande samt några års erfarenhet av tekniskt arbete. Du har god dataerfarenhet, är nyfiken på ny teknik, har du erfarenhet av hjälpmedelsprogrammet Sesam är det meriterande.
Som person har du en positiv inställning och ser möjligheter istället för hinder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten, ansvarstagande, självständig och serviceinriktad. Du har lätt för att samarbeta med andra i din närhet och klarar av att organisera/planera arbetsuppgifterna som verksamheten kräver. Du behöver vara flexibel och kan lätt ställa om dig till nya förutsättningar men ändå ha fokus på dina arbetsuppgifter.
Vid transporter av hjälpmedel förekommer tunga lyft så du behöver ha god fysik.
Huvudsaklig arbetstid är vardagar mellan 7.30 -16.00. Vi tillämpar flextidsavtal.
Vi ser mångfald som en styrka i arbetsgruppen, olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Vi vill att du ska kunna hantera det svenska språket i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vardagar 07.30 - 16.00 med flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde i september 2019.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-19
Ange följande referens när du ansöker: A874063/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Hjertberg 0472-15225
FöretagAlvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressAlvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta
KontorsadressCentralplan 1 Alvesta
Jobbnummer 4759752
Observera att sista ansökningsdag har passerat.