Registrator till Stockholms stads trafikkontor och exploaterings

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.



Nu söker vi en registrator till trafikkontorets dokumentationsenhet som även utgör registratur för exploateringskontoret.

Dina arbetsuppgifter som registrator

Som registrator ingår du i en arbetsgrupp med ytterligare tre registratorer som arbetar tillsammans med trafikkontorets och exploateringskontorets inkommande och utgående dokument. I arbetsuppgifterna ingår postöppning, hantering av e-post som inkommer till de officiella e-postbrevlådorna, fördelning och registrering av post och e-post samt arkivering. De anställda på de båda kontoren diarieför själva sina utgående dokument.

Då såväl trafikkontoret som exploateringskontoret bedriver verksamheter som är av stort intresse för stadens invånare är utlämnande av allmänna handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen en viktig arbetsuppgift, som också innefattar sekretessprövningar. Som registrator hjälper du medborgare, journalister, andra myndigheter med flera att söka fram handlingar och vid behov hjälpa dem vidare i organisationen. Merparten av kundkontakterna sker via e-post och telefon men även besök, vilket innebär att du huvudsakligen kommer att arbeta på plats i det Tekniska nämndhuset.

Merparten av ärendehanteringen sker digitalt. Dokumentationsenheten använder Public 360 som ärendehanteringssystem och även som ett fristående dokumenthanteringssystem. Det är registraturet som sköter all support och utbildning i Public 360 och som administrerar systemet.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- gymnasieexamen
- flerårig och aktuell arbetslivserfarenhet som registrator, arkivassistent, administrativ assistent eller motsvarande
- god språklig förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- grundläggande kunskaper i engelska
- grundläggande IT-kunskaper, främst i Officepaketet och fallenhet för att lära dig nya system.

Det är meriterande om du har:

- genomgått registratorsutbildning (diplomeringsprogram eller på högskolenivå)
- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- kunskap om lagar och regler gällande allmänna handlingar (tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen).

Personliga kompetenser:

Som person är du lyhörd, utåtriktad och kommunikativ med god social förmåga och dessutom utrustad med såväl hög servicekänsla som stresstålighet. Vi lägger stor vikt vid att du är en strukturerad, ordningsam och noggrann person som själv tar ansvar för att driva ditt eget arbete framåt men också är bra på och uppskattar att samarbeta med andra.

Vad säger medarbetarna om sin arbetsplats?

På vår enhet är vi effektiva och bra på att lösa problem, men vi har också en varm och välkomnande atmosfär som gör det roligt att jobba ihop. Vi har nära till skratt, hjälps åt och har en stark våga-fråga kultur.

Läs mer om dina förmåner som anställd inom Stockholms stad:

https://intranat.stockholm.se/Sidor/2019/9/Dina-formaner-och-utvecklingsmojligheter-som-medarbetare-i-Stockholms-stad/

Dokumentationsenheten tillhör trafikkontorets administrativa avdelning tillsammans med HR, IT-enheten och Servicecenter. Avdelningen består av cirka 70 medarbetare, varav 17 personer arbetar på dokumentationsenheten som även arbetar på uppdrag av exploateringskontoret. Dokumentationsenheten utgörs av arkiv, registratur, dataskyddsombud och en mottagningsfunktion som hanterar teknisk dokumentation från bygg- och anläggningsprojekt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande!

Publiceringsdatum
2022-02-11

Övrig information
Tjänsten innebär att man blir säkerhetsprövad i samband med anställningen.

Vi kan komma att använda oss av arbetspsykologiska urvalsverktyg som en del av rekryteringsprocessen.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Maj 2022 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/814".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Administration

Kontakt
Cecilia Linell, enhetschef
08-508 26 808

Jobbnummer
6335941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: