Registrator till Kungälvs kommun

Kungälvs kommun, Kansli och Juridik / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik i Kungälv

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Kungälvs kommun är organiserad i en förvaltning under kommunstyrelsen uppdelad i tre sektorer; sektor Bildning och Lärande, sektor Trygghet och Stöd och sektor Samhälle och Utveckling. Vid sidan av sektorerna finns en stab med tre enheter; HR, Ekonomi och Kommunkansliet. Kommunkansliet ansvarar för uppgifter inom bl.a. arkiv, personuppgiftsfrågor, registrering av handlingar, juridisk rådgivning till förvaltning och politik, upphandling, systemförvaltning, digitalisering och nämndsekreteraruppgifter. Verksamheten har 30 anställda, varav två är registratorer och en är huvudregistrator. Varje registrator stödjer ärendehanteringen inom varsin sektor.

I samband med att en av våra registratorer gått vidare till nya uppgifter ser vi över organisationen. Tjänsten är därför en allmän visstidsanställning på ett år men det finns goda möjligheter att det utvecklas till en fast anställning.

Vi tillämpar flextid och möjlighet till semesterväxling.


Publiceringsdatum
2021-08-09

Arbetsuppgifter
Kungälvs kommun är den tredje största kommunen i Göteborgsregionen och kännetecknas av en platt organisation med tillitsbaserad styrning där varje medarbetare har goda möjligheter att påverka utveckling av arbetet. I motsats till flertalet kommuner i vår storlek eller större är vi organiserade i en enda förvaltning och med en central ärenderegistrering. Det underlättar samarbete men innebär också att du kommer få inblick i en kommuns samtliga ärenden och kunna samverka med de andra sektorernas registratorer på ett naturligt sätt. Trots vår storlek med över 47 000 kommunmedlemmar och nästan 4000 anställda kännetecknas vi av korta beslutsvägar: mellan dig som registrator och kommundirektören finns bara ett chefsled.

Arbetet innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, påbörjar och avslutar ärenden. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar och personuppgifter genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar. Medarbetarna inom verksamhetsområdet har ett gemensamt ansvar för att bidra till att en god hantering av allmänna handlingar uppnås men har också egna ansvarsområden. Ditt kommer att vara dokumenthanteringen inom Trygghet och Stöd.

Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter. Det ingår vidare att genomföra utbildningar i diarieföringsfrågor för tjänstemän och förtroendevalda.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
För den här tjänsten krävs att du har:
• erfarenhet av myndigheters dokumenthantering.
• en god förmåga att uttrycka dig korrekt på svenska i tal och skrift.
• god teoretisk kunskap om offentlighets- och sekretesslagen samt dataskyddsförordningen.

Erfarenhet som registrator är meriterande liksom eftergymnasial utbildning inom administration eller juridik. Om du har erfarenhet från att ha arbetat inom socialtjänst ses det också som en merit.

Du bör också ha god förståelse för arkivvård och de förutsättningar som i övrigt gäller för myndigheters hantering av handlingar. Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt. Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar. Du har lätt för att samarbeta och har ett välutvecklat sinne för service.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Provanställning kan bli aktuellt.

Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse., upphör: Allmän visstidsanställning på ett år med goda möjligheter till en fast anställning. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1046004".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)

Arbetsplats
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Jobbnummer
5889907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik: