Registrator med arkivansvar till Socialförvaltningen i Nynäshamn

Nynäshamns kommun / Receptionistjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn, Stockholm eller i hela Sverige

Vi växer och utvecklas tillsammans!

Välkommen till oss, till en förvaltning i positiv förändring och en enhet som står inför utmaningen att fortsätta utveckla visionen om att bli ett aktivt stöd till framtidens socialtjänst!

Skärgårdskommunen Nynäshamn har mycket att erbjuda. Vår storlek ger fördelen av att jobba nära människor. Samarbetet skapar förutsättningar för att göra ett bra jobb och ger dig möjlighet att påverka ditt arbete. Närheten finns också till en fritid med tillgång till fantastiska naturupplevelser.

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen erbjuder råd, stöd och service till äldre, personer med funktionsnedsättning, barn, ungdomar, familjer, nyanlända samt personer med beroendeproblematik. Vi bedriver också förebyggande och uppsökande arbete. Socialförvaltningen är organiserad i fyra avdelningar, Individ och familjeomsorgen (IFO), myndigheten för äldre och funktionshinder, äldreomsorgen egen regi samt funktionshinderområdet egen regi samt en central administration.

Centrala administrationen arbetar med förvaltningsövergripande frågor och utgör ett stöd för politiker och förvaltningens verksamheter. Enheten utgör också stabsfunktion till förvaltningsledningen. I enhetens ansvar ingår registratur, arkivering, juridisk rådgivning, kvalitetsutveckling och systemförvaltning. Enheten består idag av 12 medarbetare och behöver nu utökas med ytterligare en registrator.

Publiceringsdatum
2022-02-08

Dina arbetsuppgifter
I arbetet ingår, att tillsammans med förvaltningens andra registrator, hantera bl.a. följande uppgifter:

• Inkommande e-post till Socialförvaltningens officiella e-postlåda.
• Ärenderegistrering och diarieföring av handlingar.
• Utlämnande av handlingar och stöd till medarbetare i hanteringen.
• Arkivering och gallring.
• Delta i utvecklingen av arbetssätt för registratur och arkivhantering.
• Kvalitetsgranskning och uppföljning av ärendehandläggning.
• Viss hantering av fysisk post.
• Vissa administrativa uppgifter.

Det här söker vi hos Dig:
Vi söker dig som är utbildad registrator eller med motsvarande kunskap som
arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

För att lyckas i rollen har du:

• arbetat heltid med diarieföring och arkivering inom offentlig sektor i minst två år
• erfarenhet av praktiskt arbete med utlämnande av allmän handling
• god kännedom om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning, gärna kommunal förvaltning
• stor datorvana och goda kunskaper i MS Office som arbetsverktyg
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

• arbetat med ärendehanteringssystemet Public 360
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation - kommun, region eller statlig myndighet
• erfarenhet av att arbeta i en Socialförvaltning
• kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
• erfarenhet av att arbeta med e-arkiv.

För att trivas hos oss behöver du vara noggrann och kunna jobba strukturerat med hög känsla för kvalitet. I rollen får du tillgång till en stor mängd information som kan vara känslig och du behöver ha en hög grad av integritet. En god överblick och förståelse för den kommunala organisationen underlättar arbetet och de olika flöden du är en del av. Eftersom arbetsgruppen är liten är det viktigt att kunna arbeta bra med andra människor men samtidigt kunna angripa arbetsuppgifter självständigt och ta ansvar för det egna och gruppens dagliga arbete. Som registrator med arkivansvar är du ett stöd för förvaltningen men har även kontakt med andra förvaltningar, förtroendevalda och medborgare i kommunen. Därför är det viktigt att vara serviceinriktad.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: SON/2022/0028/023-9

Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn! Till ytan är vi en av länets största kommuner, samtidigt som vi kan erbjuda medarbetare många av de fördelar en mindre organisation har. I alla kommuner är du med och bidrar till något större - hos oss kan du dessutom följa resultatet av ditt arbete på nära håll. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut - och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete både känns meningsfullt och berikande.

I Nynäshamn är vi stolta över våra stora grönområden, våra åkrar, skogar och havet som breder ut sig på tre sidor om kommunen. Här finns alltid miljöombyte och andrum på gångavstånd. Så oavsett var du jobbar i kommunen, bidrar vår rika natur till en bättre arbetsmiljö.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid, tillsvidare 80-100%

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nynäshamns kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233), https://www.nynashamn.se/

Kontakt
Facklig företrädare, Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter
08-520 680 00

Jobbnummer
6321918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun: