Registrator/arkivarie till Norrmalms stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder dig en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att ge stockholmarna de bästa verksamheterna.



Arbetsplatsbeskrivning

Administrativa avdelningen på Norrmalms stadsdelsförvaltning ansvarar för nämndsekretariat, registratur, arkiv, IT- och telefoni, trygghets- och säkerhetsarbete samt vaktmästeri och reception.

I avdelningens uppdrag omfattar även samordning av förvaltningens större planerings- och uppföljningsärenden som exempelvis verksamhetsplan, tertialrapporter och verksamhetsberättelse. Avdelningen utgör också ett stöd till förvaltningens chefer och medarbetare i styrningsfrågor med fokus på att skapa goda förutsättningar för analys av vilka resultat vi skapar för våra invånare.

Publiceringsdatum
2019-05-24

Dina arbetsuppgifter
Rollen som registrator/arkivarie innebär att självständigt leda och utveckla arbetet med förvaltningens dokumenthantering och arkivfrågor. Registratorn är objektspecialist för vårt digitala ärendehanteringssystem, eDok (systemstöd Platina) som syftar till att förenkla, samordna och digitalisera ärende- och dokumenthanteringen i Stockholm stad. Som förvaltningens registrator kommer du att ansvara för diariet, postöppning, klassificering och registrering av inkomna och upprättade handlingar samt att ge service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter. Vidare ingår hantering av förvaltningens funktions- och remissbrevlåda och utlämnandet av allmänna handlingar.

Du tillsammans med nämndsekreteraren på förvaltningen arbetar gemensamt med arkivfrågor och dataskyddsfrågor. Registratorn täcker upp vid nämndsekreterarens frånvaro vilket innebär ansvar för några nämndsammanträden och sociala delegationer per år.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med lämplig ämneskombination för att arbeta med dokumenthantering tillexempel arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande kompetens.
- Några års erfarenhet av att arbeta som registrator eller arkivarie i offentlig sektor.
- Dokumenterad erfarenhet av digital dokumenthantering, ta fram rutiner och att handleda andra i detta arbete.
- God kunskap om offentlighetslagstiftning och annan relevant lagstiftning.

Det är meriterande om du är diplomerad registrator eller har särskild arkivkompetens. Har du erfarenhet av att jobba med dokumenthanteringssystem är det starkt meriterande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av nämnadministration och om du deltagit vid införande av ärendehanteringssystem.

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande förmågor och färdigheter:

Vi söker dig som har en uttalad känsla för service samtidigt som du har ett prestigelöst förhållningssätt om skapar goda relationer i såväl interna som externa kontakter. Du planerar ditt arbete, kan prioritera ellan olika arbetsuppgifter och hålla deadlines. Vi vill att du är noggrann och levererar med hög kvalité ditt arbete. Du har en analytisk läggning, är lyhörd och smidig i kontakten med andra och löser onflikter på ett konstruktivt sätt.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-07
Ange följande referens när du ansöker: 2019/2443
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adrian Malmberg, HR-konsult 08 508 11 731
Maria Härenstam, Administrativ Chef 08 508 09 020

Företag
Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen
St Eriksgatan 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
St Eriksgatan 117

Jobbnummer
4805011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Norrmalm SDF, Administrativa avdelningen: