Registrator

Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.

Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.

Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.

Om arbetsplatsen - det här är vi!
Du ingår i avdelningen Stöd och styrning som består av 18 medarbetare.

Vi ansvarar bland annat för kommunstyrelsens ärendehantering, diarium och arkiv. Här finns också juridik, HR, kommunikation och övergripande strategiska funktioner. Du kommer ha ett nära samarbete med kommunsekreterare och administratör, tillsammans utgör ni en del av avdelningens kansli.

Vår arbetsplats präglas av öppenhet och ett mycket gott samarbetsklimat. För oss är det hållbara arbetslivet i fokus och vi erbjuder flexibla arbetstider, distansarbete och kompetensutveckling. Som kollegor tar vi stöd av varandra genom att ta tillvara på varandras olikheter och styrkor.

Ditt uppdrag
Vi söker en registrator för ett vikariat. Som registrator har du en viktig roll i kommunens administration och dokumenthantering. Du är systemägare för vårt ärendehanteringssystem och ansvarar för att hantera och registrera handlingar på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Du sköter det löpande arbetet med kommunens posthantering, officiella e-post, inkommande handlingar, utlämnande av handlingar och sekretessbedömningar. Service till media, medborgare och förtroendevalda en central del av arbetet.

Som registrator har du ansvar över kommunstyrelsens arkiv. Du ordnar och förtecknar arkiv, verkställer gallring samt ansvarar för informationshanteringsplaner i samverkan med andra förvaltningar. Du är även dataskyddssamordnare för förvaltningen. I tjänsten ingår också administrativa uppgifter såsom att expediera protokoll, rapportera arvoden samt fakturahantering.

Dina kvalifikationer och meriter
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god IT-kompetens, kunskap om offentlighet och sekretess samt kan uttrycka dig korrekt på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som registrator eller arkivarie och har arbetat inom offentlig förvaltning.
Initiativtagande
Samarbetsförmåga
Serviceinriktad
Strukturerad
Noggrann
Effektiv

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift.

Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/35".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)

Arbetsplats
Kommunledningsförvaltningen, Stöd och styrning

Kontakt
Ingmarie Westling Gustavsson
0223-44185

Jobbnummer
8544907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: