Registrator - Lerums kommun, Administrativa enheten - Administratörsjobb i Lerum
Registrator
Lerums kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum med goda pendlingsmöjligheter. Kommunens ca 41 500 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Registratorerna är placerade på administrativa enheten. Administrativa enheten ansvarar bland annat för ärendeberedning, dokument- och ärendehantering, arkiv, kommunjuridiskt stöd och överförmyndarverksamhet. Enheten tillhandahåller nämndadministrativt stöd åt kommunfullmäktige och kommunstyrelsen samt administrativt stöd åt kommunalråd och förvaltningsledning. Enheten är placerad under verksamhetsområdet utveckling som är organiserat direkt under kommundirektören.



Publiceringsdatum
2018-09-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team för förvaltningens gemensamma dokument- och ärendehantering tillsammans med en annan registrator, kommunarkivarie och systemförvaltare för kommunens centrala dokument- och ärendehanteringssystem. Tillsammans arbetar ni på uppdrag av förvaltningsledningen för en öppen kommun med dokumenterade och välfungerande rutiner kring hanteringen av allmänna handlingar.

Du kommer att ha en betydande roll i arbetet med att säkerställa enhetlig efterlevnad av kommungemensamma policys, anvisningar och riktlinjer avseende dokument- och ärendehantering. I Lerums kommun är registraturen en central funktion. Som registrator kommer du att vara en del i arbetet med att kvalitetssäkra och utveckla denna centrala funktion.

Teamet för förvaltningens gemensamma dokument- och ärendehantering ansvarar även för att samordna förvaltningens arbete med intern kontroll samt deltar i arbetet med att utveckla kommunens ärendeprocess.

Som registrator arbetar du både med administration och utveckling. Arbetet innebär bland annat att:

* Utveckla dokument- och ärendehanteringen i stort, både genom upprättande och
förankring av rutiner
* Utbilda nyanställda, chefer och verksamheter i dokument- och ärendehantering
* Lämna ut allmänna handlingar och svara på frågor från anställda och allmänhet
* Registrera och kvalitetsgranska ärenden i kommunens centrala dokument- och
ärendehanteringssystem Platina
* Vara ett stöd till handläggare i ärendehanteringsfrågor
* Samordna, inspirera och stötta kommunens övriga registratorer
* Vara arkivredogörare



Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning, annan eftergymnasial utbildning, eller arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig.

Du har god kännedom om kommunal verksamhet och du har kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har ett helhetsperspektiv på ärendehantering, dokumenthantering och den politiska processen.

Du är pedagogisk, noggrann och har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du är handlingskraftig och resultatinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är en person som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och självständigt kan driva utvecklingsfrågor inom området.

Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av administration i dokument- och ärendehanteringssystem generellt, och Platina i synnerhet.


ÖVRIGT
Lerums kommuns vision - att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A814551
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ola Blomberg ola.blomberg@lerum.se 0302-521597

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Adress
Lerums kommun, Administrativa enheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
4362542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: