Registrator

Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg

HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.

Publiceringsdatum
2012-04-13

Arbetsuppgifter
Vi söker en registrator till Stadsbyggnadsförvaltningen för en visstidsanställning. Kansliet är en servicefunktion internt likväl som externt och ansvarar bland annat för diariehantering och nämndshantering. Enheten har ett viktigt arbete att säkerställa att nämndsarbetet och hanteringen av nämndens handlingar sköts enligt gällande lagstiftning och rutiner. Uppdraget kräver mycket noggrannhet då det har en viktig roll i den demokratiska processen.

Förvaltningen har ett elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem vilket innebär att vi arbetar med Diabas och skannar inkommande handlingar. Arbetet innebär postöppning, skanning, dokument- och ärendehantering, registrering och diarieföring inklusive expediering av beslut samt arkivläggning. Du kommer även vara delaktig i utvecklingen av dokumenthanteringsrutiner och arbetet med att införa en papperslös nämnd. Arbetet innehåller också kontakter med anställda och allmänhet vid tillgängliggörande av handlingar och information i enlighet med offentlighetsprincipen.

Kvalifikationer
Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap eller annan relevant utbildning och att du därigenom har goda kunskaper i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, PUL, förvaltningslagen och kommunallagen. Du kan också ha förvärvat kompetensen genom tidigare arbete. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från att ha arbetat i en offentlig förvaltning.

Vi söker dig som har god administrativ förmåga, är noggrann, flexibel och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och har lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du är stresstålig och har lätt för att snabbt sätta dig in i olika ärenden och prioritera bland dessa. Du ska kunna arbeta självständigt men även samarbeta med andra. God datorvana och erfarenhet av officepaketet är nödvändigt.

Eftersom du kommer att ha daglig kontakt med medarbetare och allmänheten är det viktigt att du har en god social förmåga och är van att hantera relationer såväl externt som internt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-05-02, upphör: 2013-04-30 1 år med möjlighet till förlängning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-29
Ange följande referens när du ansöker: Registrator
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Sörensen, 042-105928, sofia.sorensen@helsingborg.se

Facklig kontakt
Berit Andersen, 042 - 105929
Sanja Todorovic, 042-105963, sanja.todorovic@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
25189 Helsingborg

Jobbnummer
1213816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: