Registrator

Tillväxtverket / Administratörsjobb / Stockholm
2025-10-09


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Stockholm, Gävle, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla och förvalta Tillväxtverkets dokumenthantering och registratur? Då kan du vara den vi söker!

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Sedan sommaren 2025 är Tillväxtverket sektorsansvarig beredskapsmyndighet med ansvar för bredkapssektorn för industri, byggande och handel. Det betyder att Tillväxtverket är i en förändringsfas inom bland annat dokumenthanteringsområdet. Vi behöver därför stärka upp med en ny kollega som tycker om både utveckling och ordning och reda.

Publiceringsdatum
2025-10-09

Om tjänsten
Som registrator på Tillväxtverket arbetar du med löpande diarieföring i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360 samt omhändertar den fysiska posten. Du hanterar digitala kanaler, fysisk inkommande post och registrerar inkommande allmänna handlingar och skapar ärenden. Du ger också råd och stöd i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar.

I arbetsuppgifterna ingår även expediering av handlingar, arkivering av bevarandehandlingar och utlämnande av allmänna handlingar. Tillsammans med kollegor i dokumenthanteringsteamet (arkivarier och registrator) delta du i utvecklingsarbetet inom dokumenthanteringsområdet bland annat med framtagande av rutiner kopplat till Tillväxtverkets nya roll som sektorsansvarig beredskapsmyndighet och ett nyligen infört e-arkivsystem.

Vidare ingår att ta fram rutiner för dokument- och ärendehantering samt introducera och lära upp nya medarbetare i vårt dokumenthanteringssystem. Dina kontaktytor är primärt myndighetens interna organisation, men även externa intressenter och kontakter ingår.

Du kommer att tillhöra enheten Dokumenthantering och verksjuridik på Rätts- och kontrollavdelningen. Vi är ett trevligt gäng som består av två arkivarier, en e-arkivarie, en registrator och fyra jurister på kontoren i Stockholm, Malmö och Östersund. Ditt tjänsteställe är Stockholm, men resor till de andra kontoren kan förekomma.

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning
• Minst tre års erfarenhet av arbete på statlig myndighet varav minst 1 års arbete med registratorsuppgifter på statlig myndighet eller innehar annan erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
• Erfarenhet av att besvara inkommande förfrågningar om utlämnande av allmänna handlingar

Följande är meriterande:

• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i Public 360 eller annat digitalt ärendehanteringssystem

• Kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen.

Som person söker vi dig som är som är noggrann, kan skapa god struktur, är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Eftersom tjänsten ställer höga krav på personlig leverans, förutsätter vi att du självständigt kan prioritera och organisera. Vidare har du en välutvecklad kommunikationsförmåga och du kan obehindrat formulera dig korrekt och lättbegripligt i såväl tal som i skrift. Vi lägger stor vikt dina personliga egenskaper.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform

Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Sista ansökningsdag är 2025-11-02. Vi kan komma att påbörja intervjua löpande.

Ärendenr: Ä 2025-2258

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef, Nadja Stålnacke, tfn 08-681 95 28. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner Katarina Holm, 08-681 97 19. Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV.

Vi sitter på Södermalm i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Viss möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse med ansvarig chef. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tillväxtverket (org.nr 202100-6149), http://www.tillvaxtverket.se/

Jobbnummer
9549087

Prenumerera på jobb från Tillväxtverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tillväxtverket: