Redovisningsekonom

Randstad AB / Ekonomiassistentjobb / Sundsvall
2024-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2024-03-28) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-23

Dina arbetsuppgifter
Är du nyfiken, driven och noggrann redovisningsekonom, som trivs att jobba i högt tempo och redo för din nästa utmaning? Då ska du söka tjänsten hos Kraften Invest som är en entreprenörsdriven och ägarledd koncern med flertalet bolag främst inom handel, bygg samt fastighet. Kraften Invest har sitt kontor i centrala Sundsvall, där alla bolagen sitter tillsammans i en trevlig arbetsmiljö. Kulturen präglas av högt i tak, eget ansvar och ett högt tempo.
I rollen som redovisningsekonom arbetar du med löpande redovisning brett över hela koncernen. Dina arbetsuppgifter består av löpande bokföring, fakturering, kund- och leverantörsreskontra, periodiseringar, avstämningar samt moms- och skattedeklarationer. Du kommer även bistå vid månadsbokslut, löneadministration samt verksamhetsuppföljning. Du kommer jobba verksamhetsnära, där du har möjlighet att påverka och hitta effektiva lösningar för att driva verksamheten framåt.

I rollen som redovisningsekonom är du systematisk, noggrann och van att organisera samt prioritera i ditt arbete. Du arbetar mot deadlines varje månad och i det arbetat krävs att du är ansvarstagande. Du trivs och är van vid att arbeta i en föränderlig miljö där problemlösning- och samarbetsförmåga är viktigt. För att lyckas i rollen har du en god kommunikativ förmåga, är driven och vill utvecklas.

Omfattning: Heltid, tillsättning enligt överenskommelse. Du anställs direkt av Kraften Invest AB.
Sista dag att ansöka är 2024-03-17 Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka därför inte att lämna din ansökan redan idag.

För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad rekrytering. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är välkommen att kontakta Branch manager Pernilla Keusch pernilla.keuch@randstad.se

Ansvarsområden
• Löpande bokföring.
• Fakturering, kund och leverantörsreskontra.
• Periodiseringar, avstämningar.
• Moms- och skattedeklarationer.
• Avstämningar vid månadsbokslut.
• Löneadministration & tidsuppföljning.
• Verksamhetsuppföljning & administration.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning /YH-utbildning inom ekonomi.
• Minst 2 års erfarenhet av redovisning.
• God data- och systemvana.
• Förutom svenska behärskar du engelska väl i tal & skrift.

Om företaget
Kraften Invest AB
Kraften Invest är en Sundsvallsbaserad företagsgrupp med ett 10-tal olika bolag och en omsättning på runt 80-100 miljoner kronor. Verksamheten ligger huvudsakligen inom fastighet och bygg men här ingår även Gabioner Sweden och intressebolaget Backmarks. I koncernen finns både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Kraften Invest AB

Kontakt
Pernilla Keusch
pernilla.keusch@randstad.se
+46700000000

Jobbnummer
8492473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: