Redovisningsekonom
Adecco Sweden AB, Kista / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2011-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2011-12-18) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Kista i Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Är du en redovisnings ekonom som söker en ny utmaning?
Vi söker nu en ny medarbetare till Ericssons enhet Shared Service Center i Kista. Ericsson är ett internationellt telekomföretag, där man med stolthet levererar högkvalitativa tjänster i en föränderlig och utmanande miljö.
Hur ser din arbetsdag ut
Du kommer att arbeta i ett serviceinriktat, föränderligt och flexibelt team där det är viktigt att alltid arbeta aktivt och ta ansvar. Du kommer att driva aktiviteter i enlighet med Ericssons standardiserade processer för uppföljning utav interna kostnadsställen. Gruppen du kommer att ingå i arbetar huvudsakligen med 4 områden:
Förberedelser inför bokslut av kostnadsställen, där ingår exempelvis manuella justeringar i SAP samt förberedelse utav manuell fakturering.
Bokslutsaktiviteter för kostnadsställen, såsom uppföljning utav avvikelser mellan prognos och faktiskt utfall, finansiell rapportering med hjälp utav BW m.m.
Forecast för kostnadsställen, där det ingår att ge support till den operationella verksamheten vad gäller forecastförberedelser, sammanställningar och rapportering vidare till andra instanser m.m.
Masterdata, där det ingår att hålla SAP uppdaterat vad gäller kostnadsställen, projekt och ordrar.
Utöver detta tillkommer att aktivt delta i förbättringsprojekt inom Financial Control, lära upp nya medarbetare, avstämning utav G/L konton m.m.
Vem trivs här?
Du som är en serviceinriktad, driven och strukturerad lagspelare som arbetar aktivt och är ansvarsfull. Du sätter fokus på att uppnå resultat i tid och med kvalitet. Du har utmärkt social kompetens, förmåga att kommunicera och att bygga upp och upprätthålla ett kontaktnät. Det är mycket viktigt att du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift och dessutom gärna ha ett tredje språk. Du har också:
Högskolexamen i ekonomi eller annan utbildning och motsvarande erfarenhet.
Goda kunskaper i SAP och Excel
Goda kunskaper i redovisning och rapportering
Gärna tidigare erfarenhet ifrån Ericsson
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult inom Adecco Telecom Professionals och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens. Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Mary Cairns på tel: 08 587 512 71
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatcenter på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2011-11-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Kista
AdressAdecco Sweden AB, Kista
Box 1291
16432 KISTA
KontorsadressKistagången 16
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58751200
Faxnummer: 08-58751290
Jobbnummer 1078316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.