Redovisningsansvarig för mammavikariat
SJR AB Göteborg / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2015-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsansvarig för mammavikariat" (publicerad 2015-12-07) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en redovisningsansvarig för uppdrag med start i början av januari. Uppdraget är ett mammavikariat som sträcker sig ca ett år framöver. Vår kund har fräscha lokaler i västra Göteborg.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
Du kommer att arbeta tillsammans med ekonomiassistent och VD och rapportera till CFO som sitter i Norge. Du är ansvarig för den svenska filialen och du kommer att arbeta med projektredovisning och ha nära kontakt med platschefer ute i landet. Du ansvarar för månads-, kvartals- och årsbokslut samt succesiv vinstavräkning av projekten. Rollen ställer krav på flexibilietet och helhetstänk och att du är självgående inom redovisning på den här nivån. Under året kommer även en ny rapporteringsstruktur att sättas upp och företaget har även precis implementerat ett nytt affärssystem som heter Xledger och det är av vikt att du även har goda kunskaper i Excel. Vidare är du bekväm i engelska både i tal och skrift.
Vi tror att du har relevant utibldning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig i början av januari. Som person är du framförallt driven och framåt samtidigt som du är ansvarstagande och har lätt för att se helheten i dina arbetsuppgifter.
Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är från början av januari och sträcker sig ca 1 år framöver. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på heltid. Vid bokslut kan det förekomma en del övertid.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2015-12-01ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Karlsson +46 031 333 54 71
FöretagSJR AB Göteborg
AdressSJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2553962
Observera att sista ansökningsdag har passerat.