Redovisningsadministratör

Stockholms stad, Administrativa staben / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2015-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsadministratör" (publicerad 2016-05-16) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Administrativa staben i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden. Verksamheten omfattar Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket samt Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och Stockholmia. Vi svarar också för stadens kulturstöd, Ungdomsfestivalen "We Are STHLM", kulturfestivalen, medborgarskapsceremonin och för en rad projekt m m. Kulturförvaltningen har ca 900 anställda. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Administrativa staben är en del av helheten på kulturförvaltningen och arbetar nära dess avdelningar. Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och självständigt arbete i en intressant organisation med många olika verksamheter. Administrativa staben har ett övergripande ansvar för hela förvaltningen gällande HR-frågor, ekonomi, IT, kansli och arkiv samt intern administration.

Publiceringsdatum
2015-08-14

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med kollegor att ingå i funktionen ekonomi inom administrativa staben. Ekonomifunktionen driver förvaltningens arbete med redovisning, budget och prognoser, samt bevakar och analyserar den ekonomiska utvecklingen i förvaltningen och verksamhetsresultat.
Redovisningsadministratören utför redovisningsarbetet inom förvaltningen och medverkar i kontroll, uppföljning och strategisk utveckling. Ger stöd och service samt deltar i utveckling av rutiner och arbetssätt inom redovisningsområdet. Arbetsuppgifterna förväntas bidra till att säkerställa såväl en aktuell och tillförlitlig ekonomisk redovisning, som rättvisande bokslut och räkenskaper i förvaltningen. Redovisningsadministratören biträder objektsansvarig (verksamhet) för ekonomi- och lokalförsörjningssystem.

I tjänsten ingår bl.a. att
Tillsammans med redovisningscontroller vara behörighetsadministratör för ekonomisystemet Agresso.
Utveckla ekonomirutiner och tillsammans med verksamhetscontrollers ansvara för kompetensutveckling i ekonomi inom förvaltningen. Utarbeta förslag till anvisningar och rutiner inom redovisningsområdet.
Vara en del av stabens arbete med redovisning, budgetering och uppföljning av avdelningarnas ekonomi och bistå chefer med kunskap och verktyg för rätt beslut.
Ansvara för bevakning av register i ekonomisystemet.
Vara förvaltningens fordonsansvarig.
Ansvara för administrationen av betalkort, inköpskort och taxikort.
Bistå verksamhetsavdelningarna med behörighetsfrågor, efterforskningar, periodiseringar och motsvarande.
Ansvara för tid- & projektmodulen i ekonomisystemet.
Svara för information om inköpsrutiner, kreditprövningar och av uppdatering av avtalsdatabasen.
Svara för uppdateringar i lokalförsörjningssystemet.
Medverka i avstämnings- och bokslutsarbete.
Vara arkivansvarig för redovisningsmaterial.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant ekonomiutbildning samt har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna från en politiskt styrd organisation. Vi tror att du har ett resultatorienterat samt serviceinriktat förhållningssätt, driver utveckling framåt, ser nya möjligheter vid problemlösning och har en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso och i Excel.

Arbetet ställer höga krav på självständigt arbete, servicekänsla och noggrannhet. Arbetsbelastningen är varierande och periodvis hög varför vi lägger stor vikt vid din förmåga att ta eget ansvar och att prioritera. Som person tror vi att du är analytisk, noggrann, pedagogisk, strukturerad, tydlig, prestigelös och pådrivande.

Du bör gilla att jobba i kulturens tjänst samt ha ett intresse för frågor som rör samhällsutveckling i ett brett perspektiv.

ÖVRIGT
Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med många möjligheter. Stockholms stad är en arbetsgivare som erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Vi arbetar aktivitetsbaserat i nya kontorslokaler vid Askebykroken 13 i Rinkeby.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Mån-fre. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 Eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-04
Ange följande referens när du ansöker: 97/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Boström, Administrativ chef 08-50831902

Facklig kontakt
Anna William-Olsson, Saco
Görel Norlén, Vision 08-508 30 163

Företag
Stockholms stad, Administrativa staben

Adress
Stockholms stad, Administrativa staben
Box 8100
16308 Spånga

Kontorsadress
Askebykroken 13 16308 Rinkeby

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2389800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Administrativa staben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Administrativa staben: