Redovisning och tulladministration hos Eizo Europe AB

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Vallentuna, Järfälla eller i hela Sverige

serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Vi är auktoriserade via Bemanningsföretagen och anslutna till SRF. Inom bemannings- och rekryteringsverksameten arbetar vi framförallt med uppdrag inom administration och ekonomi. serveOffice etablerades 1991 och vi är idag 50 anställda. Som medlem i branschförbundet Bemanningsföretagen verkar vi för hög kvalitet samt följer branschens etiska regler. Vi erbjuder en trivsam och utvecklande arbetsplats med trevliga kollegor och ett öppet arbetsklimat. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se.
Eizo Europe AB är ett helägt dotterbolag till det Japanska företaget Eizo Nanao Corporation som är en ledande global tillverkare av högkvalitativa bildskärmar. Eizo lanserades som varumärke 1985 och har sedan dess varit synonymt med god synergonomi och hög kvalitet. För att alltid kunna garantera högsta kvalitet tillverkas våra bildskärmar i egna fabriker som samtliga ligger i Japan. Eizo finns representerat i över trettio länder via ett nätverk av utvalda distributörer. Eizo Europe AB marknadsför och ger teknisk support på moderbolagets sortiment i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Ryssland samt de Baltiska länderna. Företagets lager och kontor ligger i Upplands Väsby på Lövängsvägen och här arbetar idag 16 personer. Läs gärna mer om oss på www.eizo.se
Kvalificerad ekonomiassistent sökes för tillsvidareanställning. Tjänsten innefattar både redovisning och tulladministration och arbetet är mycket varierande.
Ditt uppdrag
Följande uppgifter ingår i arbetet
• Att som ekonomiassistent assistera ekonomichefen i det löpande redovisningsarbetet med avstämningar, bokslut, budgetarbete, utlandsbetalningar mm (kund- och leverantörs-reskontra ingår delvis i arbetsuppgifterna).
• Ansvara för fakturering.
• Hantera företagets import- och exportdeklarationer.
• Hantering av inleveranser i affärssystemet.
• Uppdatera nya försäljningspriser.
• Tillsammans med lageransvarig utföra lagerinventering varje månad samt utföra kontroll av värderingen av lagret.
• Sköta rapportering till REPA-registret, intrastat- och kvartalsredovisning och övrig förekommande statistik.
• Känna till och förstå innebörden av företagets kvalitetspolicy samt förstå och tillämpa relevanta rutiner som finns upptagna i företagets kvalitetshandbok.
• Kontinuerligt bidra till företagets utveckling genom att komma med förslag till förbättringsåtgärder.

Publiceringsdatum
2008-07-04

Kvalifikationer
Vi tror att du har minst 4 års praktisk erfarenhet av redovisning och att du arbetar självständigt med löpande redovisning, avstämningar, reskontror, momsredovisning och skattedeklarationer. Du är en van användare av Officepaketet och har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Erfarenhet av löner och tulladministration är meriterande. Personliga egenskaper vi värdesätter är noggrannhet, prestigelöshet, driv och ambition.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en trevlig arbetsplats och ett varierande och utvecklande arbete. När arbetet ställer krav på nya kunskaper och färdigheter kan vi erbjuda kurser och utbildningar. Andra förmåner är gratis träningskort på Sats, företagshälsovård, pensions- och sjukförsäkring, löneväxling, flextid och möjlighet att arbeta deltid om önskemål finns (80%).

Så ansöker du
Anmäl ditt intresse genom att fylla i nedanstående formulär samt bifoga CV och personligt brev. Urval sker fortlöpande. Tjänsten bör tillträdas i september. I denna rekrytering sammarbetar vi med serveOffice. Frågor angående tjänsten besvaras av Mia Sahlén hos serveOffice på 08-594 697 09 eller av Iréne Lavesson på 08-594 697 16.
Välkommen!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-03
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mia Sahlèn, 08-59469709

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Jobbnummer
265314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: