Receptionister, Solna

Administrativa avdelningen / Receptionistjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Administrativa avdelningen i Solna, Uppsala, Jönköping, Vänersborg, Färgelanda eller i hela Sverige

Är du serviceinriktad och tycker om att ha direkt kontakt med människor? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med härliga kollegor? Som receptionist har du ett omväxlande och lärorikt arbete, i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik.

Om jobbet

Som receptionist är du Skatteverkets ansikte utåt där du möter både interna och externa besökare. Förutom sedvanliga receptionistsysslor fungerar du också som sambandscentral för både besökare och personal. Det innebär bl.a. att du har hand om diverse leveranser och är behjälplig med utrustning och rumsbokningar. I arbetet förkommer även telefon- och posthantering.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och lärorikt arbete, i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik. Skatteverket har flera receptioner i sina lokaler och vi arbetar i team. Ibland arbetar du själv, vid andra tillfällen med en eller flera kollegor. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Arbetstiden är schemalagd mellan klockan 07:45-16:15.

Du tillhör internservice som är en del av den administrativa avdelningen. Placering för anställningen är på Skatteverkets kontor i Solna.



Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- vara flexibel, har en god initiativförmåga och är van vid att se vad som behöver göras
- ha ett utvecklat säkerhetstänk och kan agera ansvarsfullt och strukturerat
- bemöta besökare och medarbetare på ett professionellt och serviceinriktat sätt
- tycka om att arbeta i ett högt tempo och kan hantera flera uppgifter parallellt

Du ska även ha:

- avslutad gymnasial utbildning
- aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som relevant
- har goda datorkunskaper
- har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är önskvärt om du har aktuell erfarenhet som receptionist på en statlig myndighet, större företag eller motsvarande samt andra språkkunskaper.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad på 1 år med möjlighet till förlängning. Tester kan komma att användas.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2019-03-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 2019/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Brinkler, Sektionschef 010-574 73 03
Petrus Potrus, Rekryteringsspecialist 010-574 68 42

Företag
Administrativa avdelningen

Adress
Administrativa avdelningen
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4671592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Administrativa avdelningen: