Receptionist till Enheten för Kansli och IT

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Receptionistjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad verksamhetsområden utifrån barn och unga, familjerätt, ekonomiskt bistånd, vuxen samt arbetsmarknads- och integrationsfrågor. Till detta kommer även en administrativ stab.

Publiceringsdatum
2015-10-15

Arbetsuppgifter
Kanslienheten inom Social- och arbetsmarknadsförvaltningen har till uppgift att stödja förvaltningen med administration samt bemanna receptionen under förvaltningens öppentider. Receptionen tar dagligen emot 15-40 besökare och ett 40-tal telefonsamtal.

I receptionen är du ansiktet utåt och spindeln i nätet för våra medarbetare. Som receptionist tar du emot besökare, svarar i telefon, sköter utlämning av nycklar, larm och bilbokningar.

Du ansvara även för vissa administrativa uppgifter inom förvaltningen. Du kommer att ge service till våra besökare och medarbetare, bemöta besökare på ett professionellt sätt och ansvarar för att väntrummet är en lugn och trygg plats för samtliga besökare.

Kvalifikationer
Arbetet ställer stora krav på både ordningssinne, stresstålighet, flexibilitet och förmågan att möta människor i svåra livssituationer på ett korrekt sätt.
Ett krav är att du har minst en treårig gymnasieutbildning med administrativ inriktning. Llikaså är det ett krav att Du har erfarenhet av receptionsarbete gärna inom kommunal socialtjänst. Goda kunskaper i datoranvändning önskas. Du bör kunna konversera på engelska och ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Gott bemötande, hög servicekänsla samt förmåga att kunna ge besökande negativa besked är viktiga egenskaper hos dig.

Som person ser vi gärna att du är utåtriktad, lyhörd, har lätt för att samarbeta med andra men även att du trivs med att arbeta självständigt.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för oss.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-30
Ange följande referens när du ansöker: A509044
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lyréus, Tf kanslichef 031-315 10 76

Facklig kontakt
Helen Eriksson, Facklig företrädare för Vision 031-315 11 29

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal

Kontorsadress
Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal

Jobbnummer
2481437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: