Rådgivare inom Dept. Purchase, Contact Center hos Lindorff

Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Göteborg
2018-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rådgivare inom Dept. Purchase, Contact Center hos Lindorff" (publicerad 2018-08-17) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av hantering av kundrelationer och är van vid förhandlingssituationer? Har du lätt för att skapa förtroende, har hög integritet och trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet? Se hit!

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. De erbjuder informationstjänster, betalningstjänster, faktureringstjänster samt tjänster inom inkasso och köp av avskrivna fordringar. I dag är Lindorff särskilt framstående inom finansindustrin, där de har en ledande ställning i Europa. Lindorff Danmark, Estland, Finland, Sverige samt Intrum Justitia Norge ägs av, men opererar som, en fristående del inom Intrum Justitia. Tillsammans har de fem fristående bolagen 900 anställda.

Publiceringsdatum
2018-02-27

Om tjänsten
Som Rådgivare kommer du att vara del av ett team på ca 13-14 personer inom inkassoverksamheten. Du verkar som länken mellan kund och gäldenär med ansvar för att arbeta fram lämpligaste lösningen på den ekonomiska situationen. Du hanterar inkassoprocessen vilket innebär inkommande och utgående samtal med främsta uppgift att förhandla fram betalningsplaner för privatpersoner.
Tjänsten innebär även hantering av mail och övriga administration kopplat till rollen.

Du kommer att arbeta nära Teamledare som coachar dig i ditt arbete kring samtals- och förhandlingsteknik. Du kommer också få löpande utbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk, så att du får rätt förutsättningar för att axla rollen som Rådgivare.

Om dig
Vi söker dig som har god erfarenhet av att hantera kundrelationer inom B2B och att vara konsulterande i din roll, där det också har ställts krav på att du har en god förhandlingsteknik. Du har lätt för att skapa goda relationer och anpassar din kommunikation till mottagare. Vidare är du van vid att använda telefon samt dator som verktyg och har lätt för att sätta dig in i nya system.

Som person har du en professionell framtoning med hög integritet. Du trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet, i ett många gånger högt tempo. Vidare är du noggrann i ditt arbetssätt och har förmågan att utföra rutinuppgifter på ett snabbt och effektivt sätt.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att hantera kundrelationer
• God förhandlingsteknik och förmåga att skapa förtroende
• Att du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i tal samt skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Rådgivare skall tillsättas omgående och du kommer att få en anställning hos vårt kundföretag Lindorff. Tjänsten är på 38,75h/vecka och arbetstiderna är förlagda mellan kl.08.00-18.00. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Du erbjuds en tjänst hos Lindorff, ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana sig själva. De sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3990489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: