Råd&Stöd, Leanlink söker administrativ assistent
Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet i Linköping Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel.
Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Det är en spännande organisation att arbeta inom, där jämställdhet, mångfald och respekt för allas lika värde är en självklarhet. Det finns många anledningar att välja oss som arbetsgivare. Framför allt erbjuder vi stora möjligheter för dig att utvecklas, både i din yrkesroll och som individ. Linköpings kommun är också en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang! Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!
Publiceringsdatum2011-11-03ArbetsuppgifterAffärsområde Råd&Stöd med placering på Klostergatan 5 B.
Dina arbetsuppgifterUppdraget består av tre huvudområden: Kärnverksamhet, Ekonomi och Personal.
Arbetsuppgifterna innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdes ledningen. Detta sker med hjälp av kommunens IT system Heroma, Agresso och EFS.I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomi administration även arkivering och diarieföring. Våra administrativa assistenter bistår verksamhetscheferna med att använda rekryteringssystemet Offentliga Jobb. I tjänsten ingår även att vara behjälplig vid schemaläggning.Rekrytering av kottidsvikarier ingår i tjänsten. Detta innebär att arbetsdagen börjar 7.30 de flesta dagarna i veckan.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens. Är en mycket god organisatör, har lätt för att samarbeta med andra och sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå.
Denna höga servicenivå skall omfatta såväl verksamhetschefer som medarbetare och övriga som man kommer i kontakt med.
Du skall besitta en mycket god administrativ förmåga och ha mycket goda kunskaper och lång erfarenhet av att arbeta i Heroma och i EFH. Goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget och underlättar arbetet. God kunskap inom områdena arkivering och diarieföring.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdes snarast.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-17
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Om du ej kan söka via Offentliga Jobb kontakta HR konsult Lena Svensson 013-263705.
Ange följande referens när du ansöker: A240439
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Svensson - HR konsult, 013-26 37 05
Jan Nyström - Administrativ assistent, 013-26 35 98
Facklig kontaktChrister Holmström - Vision, 013-20 67 44
FöretagLinköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet
AdressLinköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet
Affärsområde HR
58181 Linköping
Jobbnummer 1070924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.