Råd & Stöd- ekonom - budget, rapportering, rådgivning, mån
serveOffice ab / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos serveOffice ab i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Särnmark Assistans har 20 års erfarenhet av att arbeta med personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna. Särnmarks kunder avgör själva vilket stöd de önskar. Vi bistår med rådgivning inom allt som rör den personliga assistansen; juridisk kompetens, rekrytering, lönehantering, redovisning och rapportering av assistansmedel. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar efter kundens behov och har lokal representation i Solna/Stockholm, Uppsala och på Gotland. Koncernen har ca 5000 anställda och tjänsten är placerad på kontoret i Solna, i Solna Business Park. Läs gärna mer om oss på
www.sarnmark.seTill vår ekonomiavdelning söker vi nu efter en Råd & Stöd-ekonom som kommer att ersätta en kollega som går vidare till andra arbetsuppgifter inom företaget.
Publiceringsdatum2013-09-17Dina arbetsuppgifterSom Råd & Stöd-ekonom ansvarar du för assistansekonomin för ca 140 kunder. Tjänsten verkar som en BackOffice funktion till avdelningen Råd & Stöd där våra kundansvariga assistansrådgivare arbetar med samordning och rådgivning mot våra kunder. I arbetet som Råd & Stöd-ekonom har du framförallt kontakt med de upp emot 10 assistansrådgivare som fungerar som kontaktpersoner gentemot "dina" kunder. Men även direkta kundkontakter förekommer inte minst i syfte att förklara och vägleda i frågor som handlar om budget, prognos samt utrymme för kostnader. Arbetet innebär även att svara på frågor och leverera ekonomisk data när den efterfrågas samt sköta den ekonomiska uppföljningen och rapporteringen för kunderna.
Råd & Stöd-ekonomen rapporterar direkt till Särnmarks ekonomichef. Vi arbetar i Navision.
Dina arbetsuppgifter• Månatlig ekonomisk rapportering till kunder och till andra funktioner.
• Upprättande och kontroll av kostnadsredovisning.
• Upprätta budget och prognos för varje kund samt följa upp.
• Inrapportering och avstämning av nya assistansbeslut och avräkningsperioder i ekonomiprogram.
• Redovisning till Försäkringskassan av använda assistanstimmar och kostnader vid varje avräkningsperiods slut.
• Delta vid interna och externa möten.
• Söka information och hålla dig uppdaterad kring förändringar i Försäkringskassans regler och rutiner.
• Delta i utveckling och effektivisering av avdelningens arbete.
Kvalifikationer• Vi tror att du har relevant arbetslivserfarenhet och utbildning inom ekonomi. Akademisk utbildning är meriterande.
• Du är självgående, strukturerad och analytisk. Du gillar att lösa problem.
• Du tycker om att arbeta självständigt men trivs samtidigt med ett arbete som innebär många kontakter.
• Eftersom arbetet innebär att ge service och leverera ekonomisk data när den efterfrågas behöver du kunna hantera att bli avbruten i arbetet och ideligen göra nya prioriteringar.
Vi erbjuder dig
Särnmark kan erbjuda dig ett utvecklande och omväxlande jobb i en ständigt föränderlig bransch där du får arbeta utifrån ett helhetsperspektiv med såväl kollegor på kontoret som med kunder, externa samarbetspartners, myndigheter m.fl.
Ansökan och kontakt
I samband med denna rekrytering samarbetar vi med serveOffice. För frågor vänligen kontakta Mia Sahlén hos serveOffice på
mia.sahlen@serveoffice.se . Observera att urval sker fortlöpande. Välkommen!
Sökord: redovisning, redovisningsekonom, controller, rapportering, ekonom
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCissi Silvstam, Rekryteringskonsult 070-564 13 70
FöretagServeOffice AB
AdressServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna
Jobbnummer 1654649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.