Quality Manager, Creme International, i Åmotfors

Badenoch & Clark / Byggjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Eda, Arvika, Bengtsfors, Dals-Ed, Kil eller i hela Sverige

Är du en passionerad och entusiasmerande person som brinner för att driva förbättringar? Har du några års erfarenhet av kvalitetsarbete och ledningssystem? Lockas du av att få arbeta i ett dynamiskt globalt företag med en familjär anda? Vill du ha möjlighet att påverka din egen utveckling och framtid i en organisation som ger individen stort utrymme? Nu har du chansen!

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som Quality Manager kommer du ha förmånen att ansvara för att kontinuerligt utveckla, underhålla, implementera och granska ledningssystemet. Det som blir aktuellt att prioritera första tiden här hos oss är att arbeta med att uppdatera vårt ledningssystem och nycertifiera det under början av 2018. Vidare består din roll av att arbeta med leverantörsbedömningar och leverantörsrevisioner. Du får även vara projektledare gällande många spännande och varierade projekt inom området. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är uppföljning av olika måltal och analysera eventuella avvikelser. Planering, ledning och uppföljning av korrigerande och förbyggande åtgärder ingår också i din roll. Riskbedömningsarbete och orsaksanalyser kommer likaså att vara viktiga fokusområden. Vid revisioner är det du som är ansvarig för förberedelser och mottagare.

Här i Åmotfors ingår du ledningsgruppen tillsammans med produktionschef, VD, säljchef och ekonomiansvarig. Kontinuerligt samarbete och möten sker tillsammans med motsvarande befattningar på fabrikerna i Kina och Spanien.

Du har personal- och budgetansvar och rapporterar till Chief Manufacturing Officer som är placerad i Kina. Resor förekommer i tjänsten.

Vem trivs här?
Vill du ha möjlighet att påverka din egen utveckling och framtid och där rätt ambition kan ta dig långt? Har du en naturlig fallenhet för att kunna se saker i ett större sammanhang och drivs av att arbeta strategiskt samtidigt som du tycker det är ok att även arbeta operativt? Då kan du vara den vi söker!

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning, kandidat- eller magisterexamen inom lämpligt teknikområde. Alternativt har du förvärvat liknande kunskaper via yrkeslivet. Studier inom kvalitetsområdet ser vi som mycket meriterande ett plus är om utbildningen är produktionsrelaterad.

För att klara rollen här hos oss ser vi att du har minst tre års erfarenhet av kvalitetsarbete. Du har även erfarenhet av att arbeta med ISO 9001 och 14001. Har du erfarenhet av projektledning är det meriterande. Det är även meriterande och värdefullt för oss om du har internrevisorcertifikat. Erfarenhet av Six Sigma och leanarbete är mycket meriterande. Att du har erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem är en självklarhet. Dina datakunskaper är mycket goda, speciellt i Excel som är ett viktigt verktyg i denna roll. Har du dessutom erfarenhet av Minitab, Qlikview eller Qlik Sense är det meriterande. Förståelse för processer är naturligt för dig. Då vårt koncernspråk är engelska har du givetvis mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Har du även andra språkkunskaper så som tyska, spanska eller kinesiska så är det meriterande.

Driver du vanligtvis egna initiativ som en del av ditt arbete? Gillar du att initiera, anpassa och styra upp förändrings- och utvecklingsinsatser? Är du resultatinriktad och sätter upp höga mål och jobbar hårt för att uppnå dem? Har du en fallenhet för att lyssna in och har lätt för att förmedla vidare information på ett enkelt och tydligt sätt? Då kommer du att trivas här hos oss!

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig att få arbeta och utvecklas i ett globalt och dynamiskt företag samtidigt som vi är ett lokalt företag med en familjär anda. Här får du vara med oss på vår spännande resa. Du får även förmånen att tillhöra vårt kompetenta, härliga och lättsamma gäng.

Sök redan idag!
Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock absolut senast 2 juli 2017. Glöm inte att bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om varför du söker tjänsten och varför just du är rätt person. Välkommen!

Crem International utvecklar, tillverkar och säljer kaffemaskiner till kontor, restaurang, storkök och servicehandel. Kaffemaskinerna som marknadsförs under tre starka varumärken; Coffee Queen, Expobar och Spengler säljs genom rosterier och återförsäljare till mer än 90 länder. Våra produktionsanläggningar och säljkontor finns i Sverige, Kina, Spanien, England och
Tyskland. Koncernen omsätter drygt 700 MSEK och har ca 350 anställda.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marianne Pettersson, 054-771 85 44.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport, 08-598 980 10.

Denna rekrytering genomförs i samarbete med Badenoch & Clark, som tillhör Adecco Group. Badenoch & Clark, grundat 1978, finns representerat i 12 länder och erbjuder rekryteringstjänster till befattningar på top management, chefer och specialister till privat som offentlig sektor. Badenoch & Clark är en del av Adecco Group, ett Fortune 500 bolag och en av världens ledande leverantörer av HR-tjänster med drygt 31 500 medarbetare i äver 60 länder.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-06-15

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Pettersson 054-771 85 44

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Kontorsadress
Östra Torgatan 2

Jobbnummer
3559071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: