Projektledare till Fastighets och serviceförvaltningen

Piteå Kommun / Byggjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå, Luleå, Pajala eller i hela Sverige

Fastighets och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Fastighets och serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet.
Avdelning Fastigheter säkerställer den strategiska lokalförsörjningen; planering, samordning och förändring i fastighetsbeståndet (om-, till- och nybyggnation), och ansvarar för den dagliga driften, skötseln samt planering och genomförande av underhåll i kommunens fastigheter. Avdelningen hanterar även uthyrning och kontraktshantering för lokaler, bostäder och parkeringar. Totalt förvaltar avdelningen 255 000 m2. Antalet medarbetare är 75. Vi är inne i ett expansivt skede och vi behöver nu en affärsmässig och marknadsorienterad Projektledare med erfarenhet ifrån om- och nybyggnation.

Publiceringsdatum
2021-11-11

Dina arbetsuppgifter
Som Projektledare kommer du att ta ansvar för underhålls och investeringsprojekt inom fastigheter på Piteå Kommun. Rollen som projektledare innebär bl.a. att medverka i alternativt självständigt leda byggprojekten, från tidigt idéskede till överlämning till förvaltning enligt våra processer. Projektledarrollen har till uppgift att planera, upphandla konsulter och entreprenörer, i ett nära samarbete med snickarna på kommunens byggenhet genomföra samt följa upp våra byggprojekt. Som Projektledare ansvarar du för att projekten verkställs enligt fastställda beslut när det kommer till kalkylarbete, ekonomi, tidplan och kvalitet. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande projekt.

Kvalifikationer
Du har en teknisk examen och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet från byggsektorn och är van att driva byggentreprenader på ett affärsmässigt sätt. Vi ser gärna att du har kvalificerad projekterfarenhet, arbetat med kalkylarbete samt utbildning i entreprenadjuridik.

Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten och har en mycket god förmåga att skapa relationer både internt och externt. För att lyckas i rollen som projektledare behöver du vara en god kommunikatör med förmåga att involvera, motivera och skapa förtroende. Du är driven, självgående och bra på att planera. Du är serviceinriktad i ditt arbetssätt och är ekonomiskt medveten. Goda IT-kunskaper och B-körkort är ett krav för tjänsten.

Tjänsten är en tillsvidareanställning 100% med tillträde enligt överenskommelse.

Kontakt
Mats Bergh Verksamhetsområdeschef Drift, teknik och projekt Fastigheter, telefon 0911-69 78 66, e-post mats.bergh@pitea.se

Facklig kontaktperson

Ramona Nilsson, Vision 0911-69 71 68

Christer Eriksson, SI 0911-69 61 65

Välkommen med din ansökan senast 2021-12-05

Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och övriga annonseringsförslag

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Piteå kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Piteå kommun (org.nr 212000-2759), http://www.pitea.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Piteå Kommun

Jobbnummer
6113266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Piteå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå Kommun: