Projektledare med goda kunskaper inom AB 04, AMA och MER, Stockh

Shaya Solutions AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 3 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2022-04-22

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som projektledare innebär att inom givna ramar (budget, tid, omfattning, kvalitet) leda och styra arbetet för projektet. I stort innebär detta att planera, organisera och genomföra projektering och produktion. Projektledaren rapporterar till programledaren.

Dina arbetsuppgifter
• Leda och genomföra projektet i enlighet med fastställd projektspecifikation avseende omfattning, tid, kostnader och kvalitet samt enligt direktiv från programledare.
• Ansvara för att projekt drivs i enlighet med programmets och projektets ledningsplaner och rutiner samt enligt direktiv från programledare.
• Säkerställa att projektet följer miljö- och arbetsmiljöplaner. Motta och delegera vidare arbetsuppgifter avseende arbetsmiljö och säkerhet inom projektet.
• Företräda kunden i ekonomiska ärenden och ansvara för att projektmedlen används på ett ändamålsenligt sätt genom ekonomisk styrning och prognosarbete mot kommande fastställd budget.
• Statusrapporter skriftligt varannan månad och muntligt varje månad på programledningsmöte.
• Ansvara för resursplanering och medverka vid avrop av projektets konsulter. Det innebär projektanpassning av uppdragsspecifikationer och kravprofiler.
• Genomföra projektspecifik introduktion till projektmedlemmarna.
• Ansvara för att projektets leveranser överlämnas till mottagare och genomförs enligt överlämningsplan och leverabellistor.
• Stänga projektet, sammanställa erfarenheter och leverera slutrapport.
• Ansvara för samordningen och kommunikationen med såväl interna som externa intressenter.
• Ansvara för att projektet tar fram underlag för beslut om ändringar, som har initierats i RBUs ändringshantering och att finansiering är godkänd innan ändringar implementeras i projektet.
• Ansvara för att projektet löpande arbetar med riskhantering och åtgärder, med stöd av RBUs riskhanterare.
• Leda, agera mentor och vara förebild och bollplank för projektmedlemmarna

Befogenheterna omfattar:

• Befogenhet att fatta beslut om ändringar och tillägg inom beslutad projektbudget, tidsplan och omfattning (kvalité).
• Företräda kunden för projektets räkning i kontakt med externa aktörer, t.ex. myndigheter (t.ex. kommuner), konsultföretag, leverantörer och entreprenörer

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
Minst tre krav:

• Minst högskoleutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
• Minst 10 års sammanlagd arbetslivserfarenhet från ledande eller samordnande arbetsuppgifter inom produktion i anläggningsprojekt och/eller järnvägs- eller spårvägsprojekt varav minst ett projekt över 100 Mkr.
• Minst 3 års erfarenhet som projektledare för ett järnvägs-eller spårvägsprojekt >400 Mkr
• Verifierbar god kunskap inom AB 04, AMA och MER mot uppvisande av utbildningar, certifikat eller praktisk erfarenhet.
• Erfarenhet av att driva minst tre parallella entreprenader samtidigt hos en offentlig beställare med ett totalt värde uppgående minst till 300 miljoner kr under de senaste fem åren.
• Dokumenterad erfarenhet från grundläggningsarbeten från minst tre olika projekt med ett totalt värde uppgående till minst 100 miljoner kr under de senaste tio åren.
• Dokumenterad erfarenhet från produktion BEST från minst tre olika projekt med ett totalt värde uppgående till minst 100 miljoner kr under de senaste tio åren.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• 3 års praktisk erfarenhet av tidsplanering i Primavera/MS Project.
• 4 års praktisk erfarenhet av arbete i affärssystemet Agresso.
• Tri kategori 19.
• Projektledningscertifiering PMI, IPMA eller motsvarande.
• Erfarenhet av granskningsprocess av projekterade handlingar i minst två olika projekt under de senaste tio åren.
• Dokumenterad erfarenhet från produktion byggnadsverk från minst tre olika uppdrag med ett totalt värde uppgående till minst 100 miljoner kr under de senaste tio åren.
• Dokumenterad erfarenhet från minst tre olika entreprenader i järnvägsmiljö med pågående trafik.
• Dokumenterad erfarenhet från uppdrag inom offentlig verksamhet i minst fem år.

Önskemål om personliga egenskaper:

• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• God datorvana inom Microsoft Officepaketet
• Körkort B inkl. tillgång till egen bil.
• Du har utpräglad initiativförmåga, är driven, ansvarstagande, ärlig och uppriktig.
• Du ser till att saker blir gjorda och är van vid att arbeta självständigt.
• Du arbetar strukturerat och metodiskt.
• Din personlighet är engagerad, nyfiken och lyhörd.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 3 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6565250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: