Projektledare inom inköpssystem till Electrolux

Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Electrolux söker en IT projektledare inom inköp för ett spännande uppdrag med start omgående.

Tjänsten
I rollen som projektledare för denna satsning ligger fokus på att driva inköp och utrullning av en lösning som ska ersätta de dryga 20-tal system som används idag hos Electrolux inköpsorganisationer globalt. Du kommer att vara den globala ledaren för exekvering av projektets omfattning och mål som bland annat inkluderar projektplanering, tidsaspekt, kvalitet och budget.

Tjänsten är på heltid i ca nio månader och du blir anställd som konsult via Placera Personal.

Publiceringsdatum
2016-11-18

Dina arbetsuppgifter
Som projektledare inom nytt inköpssystem har du bland annat följande arbetsuppgifter:

* Ansvara övergripande för projektets mål, scoop, tidplan, organisation/styrning, resursbehov samt budget som godkänns av projektets styrgrupp.
* Rapportera och kommunicera projektstatus till projektets styrgrupp, sponsorer och andra intressenter, samt klargöra risker, frågor och beslut i rätt tid för vägledning och beslutsfattare.
* Uppmärksamma eventuella behov av förändringar i projektets omfattning (inkl. inverkan på projektplanen) för beslut i styrgrupp.
* Ansvarig för agendan under de interna och externa projekt- och arbetsmöten, att föra och skicka protokollet till mötesmedlemmar samt uppföljning av mål och delresultat.
* Leda arbetet av val av leverantör: leda det övergripande arbetet och se till att resurser anlitas för att säkerställa en rekommendation från gruppen på lösning och leverantör som skall väljas. (Inklusive RFQ process) samt se de nödvändiga förberedelserna för nästa fas
* Leda Business plan fas: Se till att lösningen är utformad för att passa de globala bestpractice processerna utifrån en långsiktig syn och säkerställan av en tydlig affärslogik. Ansvara för nödvändiga förberedelser för nästa fas.
* Roll under genomförandet pilot: Se till att en standardmetod vid implementering etableras under genomförandet av piloten och därmed skapa effektivitet och vinster kring implementeringen fortsatt framåt. Vägleda och stödja ansvariga Pilot Projektledare (roll-in) för att implementera lösningen inom den egna regionen/området. Garantera nödvändiga förberedelser för första utbyggnaden.
* Vissa tjänsteresor och/eller telefonkonferenser kan förekomma för att säkerställa effektivitet inom projektet och dess arbetsgrupper.


Kvalifikationer
För att passa i rollen som projektledare ser vi följande bakgrund som lämplig:

* Du har flera års erfarenhet av projektledning inom IT och datahantering
* Ett krav är kunskap om inköpsprocesser och erfarenhet av systemimplementation inom inköp (exempelvis Zycus, Ariba eller Bravo)
* Förmåga till både "helikopterperspektiv" och uppmärksamhet på detaljer inkluderat en noggrann övervakning och uppföljning på tidsplanen för projektet
* Flytande engelska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Som person är du självgående och bekväm att arbeta självständigt. Du har förmågan att navigera i ett komplext uppdrag och trivs i en internationell miljö. Vidare är du en sann lagspelare med mycket god kommunikationsförmåga.

Intresse för tjänsten
Om du är intresserad av tjänsten som projektledare, tveka inte att skicka din ansökan på engelska omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sökord: projektledare, IT projektledning, inköpssystem, systemimplementation, Zycus, Ariba eller Bravo

Varaktighet, arbetstid
Heltid Start 1 december 2016 - 31 augusti 2017 (ev möjlighet till förlängning) Heltid / Arbetstider 8:00-17:00 Du blir anställd som konsult via Placera Personal

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Nilsson 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3167787

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: