Projektkoordinator till Akademikonferens

Poolia Uppsala AB / Administratörsjobb / Uppsala
2018-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektkoordinator till Akademikonferens" (publicerad 2019-04-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Uppsala AB i Uppsala, Östhammar, Enköping, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

För detta uppdrag ges du möjlighet att komma in i den spännande och lockande bransch som Akademikonferens verkar inom. Det är en verksamhet där det händer mycket och där varje medarbetare har en viktig roll i organisationen. Akademikonferens organiserar kongresser, konferenser och andra evenemang - där uppdragsgivarna finns inom SLU, Uppsala universitet och Karolinska Institutet.

För akademikonferens räkning söker vi nu en projektkoordinator på heltid som kommer att arbeta i Uppsala. Start för tjänsten är enligt överenskommelse och du kommer för detta uppdrag bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Publiceringsdatum
2018-04-09

Dina arbetsuppgifter
Som projektkoordinator ska du tillsammans med projektledare planera, genomföra och följa upp kongress-, konferens- och evenemangsprojekt. Arbetet är varierande och du kommer att vara med i många projekt parallellt. Konferenserna genomförs i olika lokaler och på olika orter i Sverige, med tyngdpunkt på Stockholm och Uppsala. Det dagliga arbetet sker på Akademikonferens kontor i Uppsala.

Som projektkoordinator ansvarar du för deltagaradministrationen i ett webbaserat system. Du sammanställer bokningar och beställningar till leverantörer och förbereder konferensmaterial. Under konferenserna arbetar du i sekretariatet och svarar för service till deltagarna och medverkande. Arbetet kan innebära möten och evenemang under kvällstid eller helger.
Utbildning/ Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete med konferenser/evenemang. Erfarenhet från genomförande av vetenskapliga kongresser är meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning inom adekvat område (konferens/turism/hotell/besöksnäring) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska såväl som engelska samt har goda kunskaper i Office paketet. Erfarenhet av ett webbaserat deltagaradministrativt system är meriterande.

Som person är du handlingskraftig och noggrann. Du arbetar effektivt och målmedvetet och har genuin känsla för service och kundrelationer. Du trivs att arbeta i team och har god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen som projektkoordinator är det viktigt att du trivs med varierande uppgifter i ett högt tempo. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Sex månader eller mera

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 50021
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Uppsala AB

Adress
Poolia Uppsala AB
Kungsängsgatan 5B
75322 Uppsala

Kontorsadress
Kungsängsgatan 5B

Jobbnummer
4071373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Uppsala AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Uppsala AB: