Projektekonomisk administratör

Industrikompetens i Östergötland AB / Ekonomiassistentjobb / Järfälla
2015-03-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektekonomisk administratör" (publicerad 2015-04-13) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Järfälla, Upplands Väsby, Solna, Stockholm, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-30

Om företaget
För kunds räkning söker vi nu en Projektekonomisk administratör.

Arbetsuppgifter
Som Projektadministratör är din uppgift att för en eller flera divisioner ansvara för:
• att registrera avtals, projekt- och beställningsinformation i ekonomisystemen och uppdatera detta löpande
• att lägga upp och underhålla projektstrukturer i ekonomisystem.
• att ge projektledare och controllers support med framtagning av projektsammanställningar, rapporter och analyser.
• att tillsammans med projektledare underhålla fakturerings- /intäktsplaner
• att sköta divisionernas fakturering, fakturering med leverans och remburshantering

Tjänsten innebär dessutom att du kommer att:
• medverka i intern ekonomiutbildning för divisionerna.
• delta i interna förbättringsprojekt inom ekonomi/verksamhetsstyrningsområdet.
• delta i månads-och kvartalsbokslut

Profil
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande med lång yrkeserfarenhet i liknande befattning inom ekonomiområdet. Du har grundläggande redovisningskunskaper med tyngdpunkt på projektredovisning och erfarenhet av modernt ekonomisystem och då helst Agresso. Du har även en grundläggande förståelse för de processflöden som påverkar företagets ekonomiska transaktioner.

För att trivas i rollen som Projektadministratör är du social, framåt och noggrann. Du uppskattar att samarbeta med andra och du har ett utpräglat servicetänkande i dina arbetsuppgifter. Du utför dina arbetsuppgifter självständigt och tar initiativ för att lösa problem som uppstår. Du har även goda kunskaper i engelska samt god kännedom i Office-paketet och då främst Excel- och Accessfunktionerna. Det är mycket meriterande om du har god kännedom och erfarenhet i fakturahantering - gärna i Agresso.

Ansökningsförfarande

Vi på Industrikompetens ser fram emot din ansökan omgående. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning av tjänsten är snarast. Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Om du har ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elin Östlund på elin.ostlund@industrikompetens.se

Om företaget
Industrikompetens och Skill jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning, omställning och karriärprogram ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1420
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Östlund elin.ostlund@industrikompetens.se

Företag
Industrikompetens i Östergötland AB

Adress
Industrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping

Kontorsadress
Djurgårdsgatan 56, Linköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2228106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Industrikompetens i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB: