ProfessionalConsulting söker HR-assistent till H&M´s huvudkontor

ProfessionalConsulting / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Studerar du inom HR-området och letar efter en värdefull erfarenhet inom denna stora koncern? Just nu söker vi på ProfessionalConsulting dig som har minst ett år kvar av dina studier och har en inriktning inom HR-området.
H&M är en av världens största butikskedjor för kläder och hade föregående år en årsomsättning på 150 miljarder kronor. Tillsammans med deras affärsidé "mode och kvalité till bästa pris" och värdegrundade arbete med fokus på respekt och tro på varje individs förmåga ses de idag som en av de mest åtråvärda arbetsplatserna. De arbetar mycket teaminriktat och affärsnära där man som person bör vara öppen och prestigelös för att bibehålla deras värderingar och kultur.

Som HR-assistent kommer arbetsuppgifterna bestå av att bistå stöd och avlastning åt HR-ansvariga. I ditt dagliga arbete kommer du stöta på uppgifter så som:

• Enklare HR-administration - arkivering, uppdatera system (lägga in ändringar på intranätet), uppdatera PowerPoint presentationer etc.
• Rekryteringsadministration - detta kan t.ex. innebära annonsering, urval, telefonintervjuer, boka in intervjuer, koordinera tester etc.
• Koordinering - med tiden kommer du att få anordna kring koordinering av assmessmentdagar, internationella traineeprogrammet samt deras summer internship

Uppdraget innebär att du är anställd av oss på ProfessionalConsulting men arbetar på H&M's huvudkontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på deltid, cirka två till tre dagar/vecka och beräknas starta omgående, H&M ser långsiktigt på samarbetet. Kontorstider tillämpas.

För denna roll söker vi dig som är student och har ett år kvar av dina studier. Du studerar med inriktning ekonomi och/eller HR. Du ska inneha tidigare arbetslivserfarenhet inom HR- området i så som rekryteringsarbete samt ha ett genuint intresse för just HR- arbete. Erfarenheter av arbete i butik samt arbete i internationell miljö och inom retail är meriterande. Det är ett krav att du är flytande i både svenska och engelska.
Som person söker vi dig som inte är rädd för ta kontakt med människor och är förtroendeingivande. Vidare är du prestigelös, strukturerad och har en egen drivkraft samt är initiativrik. Det är även viktigt att man som person är ödmjuk, ambitiös och en teamspelare som är öppen samt arbetar enkelt. Anser du att du stämmer in på denna profil? Skicka då in din ansökan idag via vår hemsida, vi kommer gå igenom ansökningar löpande.
Vi på ProfessionalConsulting är experter på unga akademiker och vet hur värdefullt det är för dig som student att jobba extra under studietiden. Det är ett ypperligt tillfälle att dryga ut kassan men också en nyttig erfarenhet och möjlighet att få en fot in i näringslivet. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-08-19

Arbetstider och omfattning
Studerande 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1967767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: