Produktchefsassistent till snabbväxande Medtech- företag i Göteb
Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du bli del av ett ungt, snabbväxande företag som sätter patienterna i fokus och med chans att avancera? Då ska du söka denna tjänst som produktchefsassistent!
Dina arbetsuppgifter
Som produktchefsassistent kommer du att supporta produktmarknadsgruppen, från att organisera i mappsystem till att jobba med mindre projekt och vara en del i att lansera nya produkter. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om fem personer varav en jobbar från Köpenhamn. Det kan innebära visst åtagande genom tjänsteresor i denna roll då företaget finns på flera ställen där bland annat Köpenhamn är en av huvudorterna för affärsområdet.
I tjänsten som produktchefsassistent kommer du att:
• Stödja produktmarknadschef och produktchef i administrativa uppgifter kring framtagning av marknadsföringsmaterial
• Strukturera dokumentmappar, ta fram underlag och presentationer
• Självständigt driva mindre projekt avseende framtagning av marknadsföringsmaterial, t.ex. nya broschyrer eller en ny demoprodukt
• Hjälpa till i förberedelser för kongresser och möten tillsammans med produktchefer och kongressgrupp
• Enklare layoutarbeten
Om företaget
Vår kund är ett företag i medtech branschen som ingår i en koncern med sju bolag. De jobbar med att utveckla, designa och marknadsföra benförankrade hörsellösningar vilket är ett implantatsystem, med sitt ursprung i Göteborg. En benförankrad hörapparat är utformad för att använda kroppens naturliga förmåga att överföra ljud via benet.
I Göteborg är de ett trettiotal anställda som är fördelade på fem avdelningar, bl.a. marknad, produktutveckling och operation/logistik.
Kunden erbjuder en bra väg in i medtech branschen och är ett ungt, snabbväxande företag som har fokus på patienten. De erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och en trivsam arbetsmiljö.
Din profil
De söker en person som har ett bra driv på så sätt att du vill lära dig nya saker och inte är rädd för att ta egna initiativ. Du har en positiv attityd och är engagerad eftersom din roll kommer innebära ett samarbete med flera olika personer. All dokumentation och allt material är på engelska och eftersom företaget verkar i flera olika länder är det viktigt att vara bekväm med och behärska det engelska språket.
Skallkrav:
• Engelska i tal och skrift
• Körkort
• Goda kunskaper i Officepaketet
Meriterande:
• Photoshop
• Layoutprogram som exempelvis InDesign
Om oss
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdatum, så sök tjänsten redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-05-23ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 11975
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSarah Bladh
Sarah.bladh@framtiden.com 0722088321
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 3517591
Observera att sista ansökningsdag har passerat.