Produktchef - Lås & Mobile Key

Hoist Group AB / Civilingenjörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla civilingenjörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hoist Group AB i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Hoist Group is an international, customer-driven, entrepreneurial company offering innovative hospitality solutions to thousands of hotels across EMEA. We have over 20 years of proven hospitality experience and our focus is always on helping our customers deliver a great guest experience. We are proud to be working with both smaller independent hotels as well as leading international chains and we are constantly striving to drive growth for our customers. We dare to challenge the market and are always at the forefront of hospitality technology offering turnkey solutions for our customers. We are 500 dedicated colleagues in 18+ countries and our turnover is 134 MEUR

Om rollen

I rollen som Produktchef är du ytterst ansvarig för produkterna RFID lås och Mobile Key applikationer, du ansvarar för dess status och utveckling. Du utbildar och supporterar kollegor i övriga länder för att de ska få produktkännedom och komplett förutsättning för att sälja, installera och supportera dessa produkter/lösningar, du bidrar till att ta fram material som ska hjälpa till i processer som lansering, installation och support mot kund, till din hjälp har du tekniks expert. Du arbetar fram en marknadsplan och budget tillsammans med VD.

Du har ansvar för att utveckla produkterna för Hoist Groups marknader genom att aktivt analysera nuvarande produkter och driva fram förslag på förändringar, förbättringar och övriga åtgärder som behövs för produktportföljen. Syftet är att detta arbete ska leda till ökad lönsamhet, hög leveranssäkerhet, ökad produktdialog med kunderna samt att Hoist Group bibehåller gott samarbete med leverantörer. Du bidrar i RFID Lås och Mobile Key nyutveckling, utvärdering och inriktning.

I denna roll arbetar du nära VD för området EBU, Business Controller och övriga nyckelpersoner i organisationen som utvecklare, tekniska experter, IT, och QA för att säkerställa korrekt av hantering av kundbeställningar så att vårt ekonomiska resultat uppnås. Detta förutsätter att man aktivt bidrar till en effektiv och lönsam process från sälj till leverans av våra produkter och en hög kundnöjdhet samt att utvecklingsplan och releaser sker på tid och på budget.

Du sköter kommunikationen internt och regelbundet informera berörda om aktuell produktläge samt utveckling.

Tjänsten innebär en del resor, ca 50 dagar/år. Placeringsort på huvudkontoret i Solna.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

• Arbeta i EBU team och nära teknisk expert för RFID Lås och Mobile Key.
• Kontinuerlig kontakt med tekniskt expert (vad händer just nu, vad behöver förändras och förbättras, pågående ärenden).
• Ingå i Lås och Mobile key Product Development Team möte (status för utveckling, nya produkter, önskemål)
• Kontinuerlig kontakt med inköpare och leverantörer
• Skapa en bra relation och förhandla med leverantörer inom produktområdet.
• Driva och äga åtgärdsplaner/eskaleringslistor gentemot leverantörer/utvecklare
• Avstämningar med EBU Business controller för att säkerställa priskalkyler
• Meddela ekonomiavdelningen budget för ev. utvecklingskostnader ex certifikat etc.

Publiceringsdatum
2019-10-10

Erfarenheter
• 3 års erfarenhet från Produktutveckling och ansvar
• God kunskap, erfarenhet och förståelse av Product Management "best practice" (stor fördel om arbetat med SCRUM framework)
• Förståelse och erfarenhet av administration av SQL server (SQL express i windows miljö)
• Tidigare erfarenhet av arbetat med utvecklingsteam, interna såsom externa.
• Erfarenhet av RFID dörr lås installationer och konfiguration
• Erfarenhet och förståelse kring TCP/IP nätverk

Kunskaper och kvalifikationer

• Grundläggande kunskap o förståelse i elektronik
• Mycket god kommunikatör och göra presentationer
• God analytisk förmåga att skapa och följa upp utvecklingsplaner
• Kännedom kring Property Management Systems interface

Viktiga egenskaper

• God kommunikatör
• Självständig
• Drivande o resultatorienterad
• Strukturerad
• Tydlig
• Förmåga att arbeta med olika personer i projekt
• Flytande engelska och Svenska. Fördel om man kan franska.
• Tycka om att arbeta i högt tempo i en internationell miljö med stort eget ansvar

Tjänsten är en tillsvidareanställning 100%. Tillträde snarast.

Välkommen med din ansökan!

Kontakt: Jan Ekström, jan.ekstrom@hoistgroup.com

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hoist Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hoist Group AB (org.nr 556278-1566)

Arbetsplats
Hoist Group

Jobbnummer
4863079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hoist Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hoist Group AB: