Produktägare med erfarenhet från krav- eller testarbete, Stockho

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 1,5 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att fylla rollen som produktägare inom balanserings och elmarknadsområdet för en eller flera produkter.

Kunden behöver förstärka med en produktägare som ansvarar för utveckling av nationella, nordiska och europeiska publiceringsplattformar. Produktägaren äger behov till utvecklande organisation och ansvarar för att kunden uppfyller regelverk inom området och att plattformarna fungerar enligt verksamhetens behov. Det innebär flera kontaktytor internt och externt för att samla in behov och agera kravställare på IT-plattformarna.

Flera av publiceringsplattformarna delas med andra länders systemoperatörer. Kunden har även en egen plattform för publicering av data. I de fall ansvaret delas med andra ingår det i produktägarrollen att representera i olika forum.

På sikt kan det bli aktuellt att ta över ledarskapet för någon europeisk eller nordisk grupp. Rollen tillhör linjemässigt avdelningen Beslutsstöd och IT-beställningar och enheten Digitalt elmarknadsstöd där fler produktägare inom elmarknadsområdet och balansering arbetar, tillsammans med verksamhetsarkitekter, uppdragsledare och testare.

Uppdraget innebär nära samarbete med IT, strategisk utveckling av marknadsinformationspublikationer, samt processledare. Förutom att ev ta produktägarrollen för andra produkter inom området, kan det också bli aktuellt att stödja inom uppdragsledning, kravledning/analys eller test inom Balansering och Elmarknad.

Publiceringsdatum
2021-12-09

Dina arbetsuppgifter
• Samla in och koordinera behov internt och externt
• Representera kunden i Nordiska och Europeiska sammanhang
• Vara sammanhållande för området och leda tvärfunktionella team
• Ansvar för att driva och följa upp frågor inom området
• Ha ett livscykelperspektiv, dvs vara aktiv både inom nyutveckling, vidareutveckling och förvaltning av aktuella produkter
• Bidra i framtagande av strategi för datakvalitet och övervakning
• Deltagande i europeiska och nordiska arbetsgrupper
• Krav/produktledning, test, uppdragsledning inom närliggande områden

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Produktägare med erfarenhet från krav- eller testarbete, Stockholm
• Minst 3 års erfarenhet från krav- eller testarbete.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i komplexa miljöer eller projekt med höga krav på informationssäkerhet.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från roll som t.ex. produktägare, kravledare eller projektledare i gränslandet verksamhet/IT
• Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Erfarenhet från elbranschen, specifikt elmarknadsområdet och handel med stödtjänster
• Erfarenhet från arbete med datakvalitet, publicering av data
• Erfarenhet av uppfyllnad/implementering av europeiskt regelverk inom elbranschen
• Erfarenhet av arbete på myndighet

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.
• Förmåga att snabbt sätta sig in i nya sammanhang och verksamhetsprocesser
• Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad
• Förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
• Engagerad och driven av att vilja skapa nytta för verksamheten
• God samarbetsförmåga

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 18 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se
08-35 35 53

Jobbnummer
6166047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: