Produktägare med erfarenhet av komplexa miljöer med höga krav på

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 1.5 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 80-100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Bakgrund

Kunden behöver förstärka sin linjeorganisation med en produktägare med erfarenhet av komplexa miljöer med höga krav på informationssäkerhet

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att fylla rollen som produktägare. Bla behöver kunden förstärka med en produktägare som ansvarar för utveckling av publiceringsplattformar och säkerställer att rätt publiceringar sker. Produktägaren har ett ansvar att kunden uppfyller regelverk inom området och att det fungerar enligt verksamhetens behov. Det innebär flera kontaktytor internt och externt för att samla in behov och agera kravställare på IT-plattformarna.

Publiceringsdatum
2022-02-04

Dina arbetsuppgifter
• Samla in och koordinera behov internt och externt.

• Vara sammanhållandeför området och löpande samordna Transparensfrågor med den strategiska rollen för transparensfrågor, inklusive inkommande frågor från interna och externa intressenter
• Ansvar för att driva och följa upp frågor om data som ska publiceras och eventuella fel i publicerad data
• Förvaltning av Transparensplattformen, NUCS och Mimer, inklusive vidmakthållande så som uppföljning på publicerad data och underhåll av masterdata i systemen, och även vidareutveckling vid nya samt förändrade krav på publicering
• Bidra i framtagande av strategi för Datakvalitet, och övervakning av vad vi skickar, samt process för reaktion och hantering om vid avvikelser
• Deltagande i europeisk och nordisk arbetsgrupp
• Krav/produktledning, test, uppdragsledning inom närliggande områden

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Högskole-/universitetsexamen i för uppdraget relevant område alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.

• Minst 1 års erfarenhet från krav- eller testarbete.
• Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i komplexa miljöer med höga krav på informationssäkerhet.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Erfarenhet från Tranparensplattformen eller NUCS
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer, IT-systemutvecklare, verksamhetspersoner och andra aktuella intressenter.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från roll som t.ex. produktägare, kravledare eller projektledare i gränslandet verksamhet/IT
• Erfarenhet från elbranschen, specifikt elmarknadsområdet och handel med stödtjänster

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Bra på att leda och få med sig människor genom att kommunicera med alla inblandade parter.
• Har förmåga att snabbt ta till sig verksamhetsprocesser och behov och omsätta dessa i konkreta krav och testfall utifrån verksamhetsbehov
• Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med stor förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar
• Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
• Engagerad och driven av att vilja skapa nytta för verksamheten
• God samarbetsförmåga
• Vilja att dela med sig av egna erfarenheter och ha en vilja lära av andra

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 1,5 år

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6311780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: