Produktägare intranät
Skatteverket / Marknadsföringsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Trivs du att jobba i gränssnittet mellan intern kommunikation, teknik och verksamhet? Är du driven och lösningsorienterad med god aktuell erfarenhet av vad ett intranät har för betydelse som arbetsverktyg och inspirerande nav för medarbetare i stora komplexa organisationer? Vi strävar alltid efter att på bästa sätt möte dagens behov och morgondagens utmaningar hos våra målgrupper - vill du vara med på vår utvecklingsresa? Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
På Skatteverket är intranätet den första ingången för att guida våra medarbetare och chefer rätt.
Som produktägare driver du arbetet med att vidareutveckla intranätet genom att prioritera vad som ger mest nytta med fokus på användarupplevelsen, i kombination med verksamhetens behov i utvecklings-strömmen det interna kundmötet. På ett prestigelöst sätt samarbetar produktägaren tillsammans med utvecklingsteamet, produktledning och business owners för att nå uppsatta mål. Ni levererar färdiga lösningar som förenklar för medarbetare och chefer. Utvecklingen sker agilt inom ramverket SAFe som arbetsmetodik.
Produktägaren jobbar nära kollegorna och tillhör intranätsektionen inom enheten intern kommunikation. Sektionen ansvarar för både förvaltning, nyhetsredaktion och utveckling av intranätet. På kommunikationsavdelningen jobbar drygt 60 medarbetare på flera orter i landet och ansvarar för myndighetens övergripande interna som externa kommunikation. På intranätsektionen finns cirka tio medarbetare och du rapporterar till chefen för sektionen.
Din placeringsort är Sundbyberg.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- ha lätt för att se helheten, kunna planera, prioritera och snabbt sätta dig in i nya sammanhang
- vara analytisk, lösningsorienterad, proaktiv och handlingskraftig, kunna rycka in där det behövs och trivas med att arbeta i team
- ha mycket god förmåga att tydligt kommunicera både i tal och skrift.
Du ska även ha:
- ha en relevant akademisk utbildning inom kommunikation och/eller erfarenhet av arbetsuppgifter eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig som gett motsvarande kunskap
- ha flera års erfarenhet som produktägare eller projektledare för större webb- eller intranätprojekt
- ha en aktuell erfarenhet från produktägarrollen, produktutveckling, förvaltning eller projektledning inom större komplex organisation
- god och aktuell erfarenhet av intranät och dess roll inom intern kommunikation
- god kunskap om digital tillgänglighet
- erfarenhet av att arbeta med agila metoder och i team.
Det är önskvärt om du har erfarenhet av webbanalys och sökoptimering. Även önskvärt att du har följande kompetens publiceringsverktyget Sitevision, statistikverktyget Matomo, Agil tjänsteutveckling enligt ramverket SAFe samt dokumenthantering inom Sharepoint.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Slutkandidater som går vidare efter urvalsprocessen och intervjufasen och kommer att få genomgå olika tester.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-11-08ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/887".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Kontakt Mirjana Daneskär, hr-specialist rekrytering
010-5723815 Övrig information om företaget/organisationen Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket Senaste upphandlingen:
Telefoni- och kommunikationstjänster Jobbnummer 7149211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.