Problemlösande supporttekniker sökes till myndighet i Göteborg
Perido AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Vi på Perido är på jakt efter dig som har ett stort intresse för teknik och problemlösning till en av våra kunder, en trevlig myndighet med placering mitt i Göteborg. Deras kunniga supportteam behöver förstärkning av ytterligare en vass servicedesktekniker.
Som servicedesktekniker handlar din arbetsdag framförallt om teknisk felsökning, problemlösning och service. Här kommer du att hjälpa användare med att lösa tekniska problem över telefon, mail och genom fjärrstyrning. Ärendena varierar ständigt och berör såväl hård- som mjukvara och kringutrustning. Förutom att i så stor mån som möjligt lösa de tekniska ärenden som kommer in kommer du också att få klassificera och dokumentera lösningar och säkerställa att kunden i slutändan får bästa tänkbara service.
För att passa i rollen tror vi du brinner för teknisk problemlösning och har ett genuint IT-intresse. Du har en förmåga att hantera flera olika processer samtidigt och trivs bra med att arbeta i team. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ. För att söka tjänsten tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper kring operativsystem, nätverk och datorer. Dessutom ser vi gärna att du kunskaper inom kommunikation och informationssäkerhet. Utöver det bör du ha grundläggande kunskaper i MS Office samt kunnande om ärendehanteringssystem. För rätt person finns det god chans att uppdraget förlängs.
Hoppas att vi har väckt ditt intresse! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Publiceringsdatum2018-05-24Kravprofil för detta jobb• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
• Goda kunskaper om datorer, kringutrusning, operativsystem och nätverk
• Goda kunskaper inom kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (så som Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning. Start omgående.
Är du en social och kommunikativ problemlösare? Har du tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som t.ex. teknisk support eller kundtjänst? Här erbjuds en roll på en trygg och stabil myndighet med goda möjligheter att utvecklas. Låter det lockande? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30083 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 4163683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.