Praktikhandledare/Coach - för arbete i Markaryd
ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Osby
2016-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Praktikhandledare/Coach - för arbete i Markaryd" (publicerad 2017-01-08) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Osby,
Östra Göinge,
Älmhult,
Markaryd,
Hässleholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ABC kraften i Osby,
Älmhult,
Markaryd,
Hässleholm,
Olofström eller i
hela Sverige ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Vill du vara med och utveckla vårt arbete med Grundläggande moduler? Vi söker nu Praktikhandledare till vår versamhet i Markaryd.
Tjänstens innehåll i huvudsak;
De människor vi möter i detta uppdrag har ofta kortare skolgång än 6 år eller ingen skolgång alls. Många saknar en yrkesinriktning och har behov av yrkesorienterande insatser, andra har tidigare yrkes- och arbetslivserfarenhet som de behöver omsätta i svenska förhållanden via praktik med språkstöd.
Ditt uppdrag är att UTVECKLA och förbättra människornas kunskaper i svenska språket samt förmedla en klar bild av det svenska samhället och hur den svenska arbetsmarknaden är uppbyggd och fungerar. Uppdraget handlar om att ge en orientering i arbetslivet.
Formell kompetens
OBS, du behöver uppfylla nedanstående kompetenskrav och detta behöver du specificera tydligt i ditt cv
Praktikhandledare med erfarenhet av att:
1. Kartlägga arbetssökande inför praktikplacering
2. Ackvirera praktikplatser
3. Matcha arbetssökande mot praktikplats
4. Introducera arbetssökande på praktikplatsen
5. Följa upp praktiken.
B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att ett av de formella kompetenskraven uppfylls.
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar.
Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Din ansökan
Ansökan via vår hemsida
www.abckraften.se under rubriken "Lediga tjänster". Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.
Information
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Frågor besvaras av Regionansvarig: Yvonne Pedersen
Mail:
yvonne.pedersen@abckraften.se Tel.nr 0761-810 600
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-09-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagABC kraften
AdressABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
KontorsadressFristadstorget 8A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3056476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.