Polismyndigheten söker två handläggare till IT-inköp

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Hos oss får du möjligheten att arbeta med några av de mest utmanande och intressanta upphandlings- och inköpsuppdragen som motsvarar en inköpsvolym på mer än 1 miljard kronor per år.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

IT-avdelningen, som består av drygt 800 anställda, är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten vars främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur samt för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet.

Sektionen it-inköp tillhör avdelningens kansli och ansvarar för Polisens inköpsverksamhet inom it-området. Sektionen består av följande grupper:
• It-upphandling
• Beställning och avtalsstöd
• It-juridik

Sektionen är en nybildad och en expanderande inköpsorganisation som har en proaktiv roll när det gäller att förse myndigheten med it- lösningar. Sektionens uppdrag är att aktivt verka för en effektiv nationell inköpsprocess i syfte att uppnå bästa totalekonomi för Polisen samt bidra till att Polisens övergripande mål uppfylls på ett rättsäkert sätt. Gruppen beställning och avtalsstöd är en stödfunktion som tillgodoser verksamhetens inköpsbehov på ett proaktivt och engagerat sätt.

Publiceringsdatum
2016-08-02

Arbetsuppgifter
• Ansvara för samordning och hantering av inkomna inköpsärenden
• Förvalta, administrera och utreda avtal och inköpsärenden
• Systemadministration
• Bistå med enklare juridiska utredningar
• Bevaka och handlägga ärenden
• Diarieföra och arkivera avtal

Arbetet utförs både på egen hand och i arbetsgrupper. I rollen kommer du att arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med nyckelintressenter. Arbetsuppgifterna är breda och varierande. I arbetet kommer du även ha en kontinuerlig kontakt med såväl avdelningens chefer som andra funktioner inom Polisen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik, eller annan motsvarande utbildning relevant för arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av ärendehantering, diarieföring, offentlighet och sekretess
• Erfarenhet av avtal- och orderadministration, ärendehantering
• Vana av tidigare arbete i ärendehanteringssystem

MERITERANDE
Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:
• Kunskaper inom IT-området
• Erfarenhet av offentlig sektor
• Erfarenhet av avtalsrätt inom offentlig sektor
• Erfarenhet av avtalsförvaltning

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på personliga egenskaper som innebär att du behöver vara analytisk, noggrann och strukturerad, initiativrik och drivande i uppdragen samt känna dig trygg i situationer som kräver hög integritet. Du är prestigelös och lojal. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Du har även en god stilistisk förmåga och föredragningsteknik samt förmåga att skriva styrande och stödjande dokument och beslutsunderlag. Du förväntas även ha en förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor samtidigt som du är öppen för att stödja kollegor inom närliggande arbetsområden.

ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter. Bland annat har alla anställda tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter, vi erbjuder till exempel friskvårdstimme och möjlighet till flexibel arbetstid.

Mer om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är placerad på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV senast den 26e augusti. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.
Du söker tjänsten via Polisens rekryteringsstöd på www.polisen.se . Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med rekryterande chef.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-26
Ange följande referens när du ansöker: C7821/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mariam Rezvani, Gruppchef Beställning & Avtalsstöd 010-564 15 64

Facklig kontakt
Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask,

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, IT-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2974132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: