Polismyndigheten söker receptionister för vikariat placering Ume

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Umeå, Vännäs, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 33 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Polisregion Nord har drygt 2200 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten och Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Polisområde Västerbotten har verksamhet i hela Västerbottens län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli.
Vi söker nu 1 - 2 receptionister för minst 1 års vikariat inom receptionsarbete, anmälningsupptagning och godshantering med placering i Umeå. Du anställs som administratör med funktionsbenämningen receptionist.


Publiceringsdatum
2022-02-08

Arbetsuppgifter
Som administratör i receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Du kommer att arbeta i direktkontakt med våra besökare via besök, telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. Vidare kan du också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag och anmälningsmottagning.

Du kommer få genomgå en två veckors internutbildning och det är en förutsättning att du blir godkänd för att kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen hos oss. Utbildningen kommer att genomföras digitalt och/eller på annan ort.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad 3 årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Aktuell arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete bestående av direktkontakter i form av personliga möten samt administrativt arbete, eller liknande erfarenhet som arbetsgivare anser likvärdigt.
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• B- körkort

Det är meriterande om du:
• Har minst 6 månaders sammanhängande arbetslivserfarenhet av receptionsarbete inom de senaste 5 åren.
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods och Durtvå
• Har ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som har hög serviceförmåga och trivs med att vara myndighetens ansikte utåt. Du har vana av receptionsarbete eller liknande och ser detta vikariat som en möjlighet att bygga på din arbetslivserfarenhet. Du arbetar gärna i växlande arbetstempo och har alltid fokus på att leverera ett bra kundbemötande samt kan hantera stressiga situationer. Vidare trivs du att arbeta i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen samt är strukturerad och ansvarfull. Egenskaper som flexibel och initiativtagande värderas högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, dvs vikariat på minst 1 år med möjlighet till förlängning
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid enligt kollektivavtalet ASA/Polis, 40 tim/v måndag - söndag.
Funktion: Administratör Reception

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Hur du ansöker:
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 16 feb 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att skicka via systemet, vänligen kontakta aktuell HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varm välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Veckoplanerad 5:2 Tidsbegränsad anställning, tillträde: Start enligt överenskommelse, upphör: 2023-03-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C76416/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Kontakt
HR-konsult
Minna Nikkanen
minna.nikkanen@polisen.se
073-034 04 10

Jobbnummer
6325363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: