Polismyndigheten söker lokalvårdssamordnare till Stockholm

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Städarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla städarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Ekonomiavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, verksamhetsstyrning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Serviceenheten ansvarar nationellt för Polismyndighetens lokalvårdsverksamhet inklusive framtagande av riktlinjer och standards inom området. Enheten ansvarar även för att kontinuerligt utvärdera servicenivåer samt genomföra nya lokalvårdsupphandlingar. Polismyndigheten har ca en miljon kvadratmeter lokalyta där lokalvård utförs, fördelat på ca 400 adresser. Lokalvårdssamordnarna är organisatoriskt placerade vid serviceenheten och ansvarar för ett eller flera geografiska områden. Vid behov bistår lokalvårdssamordnaren även inom andra regioner.

Nu söker vi en lokalvårdssamordnare som ska ansvara för delar av polisregion Stockholm.


Publiceringsdatum
2019-02-20

Arbetsuppgifter
Lokalvårdssamordnarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara och samordna samt utveckla den befintliga lokalvårdsverksamheten i Stockholm. I rollen som lokalvårdssamordnare ska du vara kravställare mot våra leverantörer, men också se till att ha en god dialog och relation med vår interna verksamhet eftersom lokalvården inom Polismyndigheten köps som tjänst. Arbetet kräver därför regelbunden intern kontakt för uppföljning, utveckling och anpassning av beställda tjänster utifrån verksamhetens behov, samt att du självständigt ansvarar för beställningen av tilläggstjänster och ser till att arbetet utförs i enlighet med gällande lokalvårdsavtal.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• genomföra månatliga kvalitetskontroller avseende lokalvård
• följa upp brister i utförandet av lokalvården
• vara serviceenhetens kontaktyta mot berörda polisområden avseende lokalvårdsverksamheten
• bistå i arbetet med behörighets- och säkerhetskontroller avseende lokalvårdsleverantörens personal
• genomföra justeringar i löpande lokalvårdsavtal enligt gällande avtalsvillkor som på grund av verksamhetens behov av servicenivå förändras över tid
• vara behjälplig vid nya lokalvårdsupphandlingar såsom exempelvis framtagning av grunduppgifter eller motsvarande
• introducera leverantörer avseende gällande rutiner och regler som anknyter till entreprenadens fullgörande
• kontrollera att leverantören tillhandahåller överenskommen lokalvårdsutrustning och förbrukningsmaterial


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• lägst gymnasieexamen
• erfarenhet från kvalitets- eller processansvar inom lokalvårdsverksamhet
• B-körkort, då resor förekommer i arbetet
• god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt på svenska

Meriterande

Det är meriterande om du har:
• relevanta eftergymnasiala studier inom ekonomi, administration, offentlig upphandling eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet av offentlig upphandling eller avtalsuppföljning inom området

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har ett verksamhetsövergripande perspektiv och kan samarbeta samt kommunicera både horisontellt och vertikalt inom organisationen. Serviceenheten strävar efter att erbjuda en enhetlig servicenivå och kräver att du är strategisk, handlingskraftig och har förmåga att omsätta tanke och direktiv i praktiskt arbete samt kan tolka och omsätta lokalvårdsstrategier till operativa uttryck i både tal och skrift.

Därför söker vi dig som:
• kan arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga
• har förmågan till helhetssyn och kan sätta lokalvårdsverksamheten i ett större perspektiv
• är utåt- och serviceinriktad
• är noggrann, mål- och resultatinriktad
• kan representera polisen externt

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningen

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Felicia Flyckt, felicia.flyckt@polisen.se

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-05
Ange följande referens när du ansöker: C25406/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Lundberg 010-565 25 90

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4623908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: