Polismyndigheten söker administratör till receptionen med placer

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Receptionistjobb / Torsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Torsby, Sunne, Hagfors, Munkfors, Arvika eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Torsby, Arvika, Malung-Sälen, Filipstad, Karlstad eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker administratör reception till lokalpolisområde Torsby med placering i Torsby.

Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet. Receptionen är polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten samt är en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service.


Publiceringsdatum
2018-01-31

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består till största del av att hantera administrativa uppgifter i reception som främst innefattar service mot allmänheten. Som administratör är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Ta emot anmälningar
• Registrera ärenden/diarieföring
• Passhantering-och nationell identitetshantering
• Vapenansökningar
• Registrering i polisens system PÄR
• Hantera beslag inom hela Lpo
• Hantera Obot i systemet Riob
• Extern- och intern service
• Fastighetsskötsel


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad treårig gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete inom service där du haft mycket externa kontakter, företrädesvis i form av personliga möten
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God datorvana

MERITERANDE
Erfarenhet av receptionsarbete
Erfarenhet av administration
Övriga språkkunskaper
Ytterligare språkkunskaper utöver svenska
Kunskaper i Polisens interna datasystem

PERSONLIGA EGENSKAPER
Hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor.
Vara serviceinriktad och inte känna stress när det är många personer i väntrummet samtidigt.
Då anställningen innebär att handlägga ärenden ser vi att du är noggrann och ansvarstagande.
Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidare
Arbetsort: Torsby
Arbetstid: Veckoplanerad dagtid, kvällsarbete kan förekomma
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-19
Ange följande referens när du ansöker: C17489/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Uppvall 010-56 700 80

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Box 1804
70118 Örebro

Kontorsadress
Järnvägsgatan 3 70118 Örebro

Jobbnummer
3935863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: