Platschef

Matchning och Utveckling i Sverige AB / Pedagogchefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogchefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Matchning och Utveckling i Sverige AB i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Matchning & Utveckling i Sverige AB är en sammanslagning av Hermods och Eductus Arbetsmarknadstjänster, som tillsammans har mer än 150 års erfarenhet av att utbilda, vägleda och matcha människor mot jobb och studier.

Vi finns idag på drygt 50 orter från Lycksele i norr till Malmö i söder och har ca 250 medarbetare, som alla arbetar med kompetenshöjande, utbildande, vägledande och matchande tjänster i samverkan med Arbetsförmedlingen, kommuner och arbetsgivare. Vår målsättning är att bli Sveriges ledande aktör när det gäller att rusta, vägleda, kompetensutveckla och matcha människor mot nästa steg i arbetslivet.

Matchning & Utveckling är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Matchning & Utveckling söker

Platschef till Stockholm

Vi fortsätter vår resa mot att bli Sveriges ledande aktör när det gäller att rusta och matcha arbetssökande mot jobb och utbildning - vill du var med och aktivt leda vår resa i Stockholm?

Matchning & Utveckling arbetar med arbetsmarknadstjänster med Arbetsförmedlingen som största kund. Vi rustar och matchar arbetssökande mot jobb eller utbildning. Matchning & Utveckling är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningskoncern. Vi genomför våra tjänster dels via vårt egna varumärke Matchning & Utveckling men även via varumärkena Eductus och Hermods, beroende på vart i landet tjänsten levereras.

Vi söker nu en platschef till Stockholmsområdet som med glöd och passion vill leda teamet och arbetet med att utveckla vår verksamhet samt skapa de bästa förutsättningarna för att bygga starka relationer med partners och intressenter. Allt för att ge möjligheter att rusta och matcha våra deltagare ut i arbete.

Om rollen
Rollen som platschef för vår verksamhet i Stockholm är en nytillsatt tjänst och du kommer att verka inom en flexibel och föränderlig organisation. Du kommer att leda ett team där resultat och utveckling är ledord. I vardagen hanterar och prioriterar du mellan många olika uppgifter på såväl operativ som strategisk nivå. I ditt ansvar ingår att säkerställa att verksamheten är kvalitetssäkrad i enlighet med rådande avtal samt de lagkrav som gäller för vår verksamhet. Du har personalansvar såväl som budget- och resultatansvar. Som platschef ingår du i den regionala ledningsgruppen och rapporterar till regionchefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Du leder och utvecklar arbetet för verksamheten i Stockholmsområdet
• Du ansvarar för att bygga en säljkultur som skapar värde och glädje bland dina medarbetare.
• Du utvecklar nätverket i Stockholm och bygger starka relationer med samarbetspartners samt andra relevanta intressenter.
• Du skapar en arbetsmiljö präglad av inspiration, arbetsglädje och gemenskap.
• Du säkerställer ett bra samarbete med övriga regioner och enheter för att optimera synergier.
• Du säkerställer att processer efterlevs samt att registrering i systemstöden genomförs.
• Du säkerställer en kvalitativ och effektiv uppföljning.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av någon form av chefs- eller ledarroll och brinner för att utveckla verksamheten för att nå vårt övergripande mål. Med energi och entusiasm leder och utvecklar du såväl din personal som verksamheten i stort. Du drivs av affärsmässiga mål och av att skapa tillväxt. Vi vill att du tillför nya idéer, ny kunskap och har ett starkt eget driv. Du är en person som är van att leda människor i förändring och du är nyfiken på samhällsfrågor och på hur vår omvärld förändras. Andra värdefulla egenskaper är struktur, uthållighet och en stor portion flexibilitet. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären samtidigt som du har ett reflekterande och empatiskt förhållningssätt.

Din erfarenhet

• Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av personal- och ledaransvar samt erfarenhet av ekonomiskt ansvar.
• Du har branscherfarenhet inom arbetsmarknadsfrågor (vuxenutbildning är meriterande).
• Du har en högskoleutbildning inom ekonomi, pedagogik, beteendevetenskap el motsvarande och/eller likvärdig kompetens genom flera års yrkeslivserfarenhet.
• Du har dokumenterad erfarenhet av sälj- och kundansvar (säljerfarenhet till myndigheter är meriterande).
• Du har erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete, gärna i en självständig roll.
• Du har erfarenhet av leda personal i förändringsprocesser.
• Du har en god förståelse och vana från att arbeta i olika IT-baserade system.
• Det är meriterande om du har god kunskap och förståelse om relevanta styrdokument, regler, metoder och rutiner för verksamhet inom vuxenutbildning.
• Du har B-körkort.



Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du som söker känner dig trygg med och kan identifiera dig med våra värdeord som är: delaktighet, ansvar och resultat.

Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsvariationer, ålder och kulturell bakgrund och välkomnar därför i den här rollen även erfarenhet kring integrationsfrågor ur ett arbetsmarknadsperspektiv.

Arbetsområde: Stockholm med närområde, resor i tjänsten förekommer.
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100 % Provanställning 6 månader

Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och fackförbunden Unionen/SI.

Varför välja oss?
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med härliga kollegor där du kan utvecklas inom och med företaget. Hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll.

Du får som anställd hos oss tillgång till vår förmånswebb (Benify), du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter. Vi jobbar aktivt för att vara ett starkt, hållbart och friskt företag. Hos oss erbjuds du även möjlighet att träna på arbetstid.

Ansökningsförfarande
Sista ansökningsdag är den 15 december 2021.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta regionchef Linda Williams Mattsson, Linda.Mattsson@hermods.se.
Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta AcadeMedias chefsrekryterare Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2021-11-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Matchning och Utveckling i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Matchning och Utveckling i Sverige AB (org.nr 556820-7673)

Arbetsplats
Matchning och Utveckling

Jobbnummer
6124242

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Matchning och Utveckling i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Matchning och Utveckling i Sverige AB: