Planeringssekreterare till Individ och Familjeomsorgen

Krokoms Kommun / Socialsekreterarjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

- Ett jobb med plats för utveckling, kreativitet och samarbete!
Har du bred erfarenhet inom Individ- och familjeomsorg och söker nya utmaningar? Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla rollen som planeringssekreterare. Har du tidigare chefserfarenhet? Då kan det här vara ett arbete för dig!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är organiserade i fyra enheter; Barn- och Familjeenheten, Vuxenenheten, Öppna Enheten och reception samt enheten för Arbete- och integration. Uppdraget handlar om att ge stöd till både organisation och chefer.
Som planeringssekreterare ingår du i ledningsgruppen för IFO och din närmaste chef är IFO-chefen. Du kommer även att samarbeta med andra aktörer, både internt och externt, uppdraget kan innebära att du behöver stötta våra chefer operativt. Så söker du ett arbete som är ansvarsfullt och omväxlande med högt tempo, då kanske just du är vår nya planeringssekreterare!
En dag på IFO
Uppdraget innehåller arbetsuppgifter av skiftande karaktär vilket inkluderar omvärldsbevakning med fokus på lagstiftning och tillämpning inom IFO:s ansvarsområden. Var finns "best practice"?
Statistiksammanställningar och analys från våra olika verksamhetssystem. Kontroll och uppföljning av uppsatta mål samt olika kvalitetsmått. Besvara olika instanser och förfrågningar vid behov. Söka och redovisa stadsbidrag. Stöd vid upphandling och vid tecknade av avtal och uppföljning av det samma. Upprättande och struktur av verksamhetens rutiner.
Särskilda uppdrag så som samordning av brukarundersökningar och samordning av våra e-tjänster som är under framväxt. Ansvar inom ramen för vårt verksamhetssystem VIVA. Du kommer även vara stående sekreterare i verksamhetens ledningsgrupp.
I rollen har du ett nära samarbete och stöd från verksamhetens chefer och förvaltnings SAS (Socialt ansvarig Socionom). Även nämndens politiker och övriga verksamheter.
Din kompetens
Du har:
akademisk utbildning företrädesvis socionom. Med rätt erfarenhet kan även högskoleutbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande vara aktuellt.
erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
bred erfarenhet inom Individ och familjeomsorgens verksamhetsområden är meriterande likaså att ha arbetat i ledande position.
förmågan att vara strukturerad och kan själv planera, organisera och prioritera bland dina arbetsuppgifter

Du som person har hög analysförmåga och motiveras av att självständigt söka och sammanställa uppgifter samt kunna presenterar dessa på ett enkelt och sammanfattande vis. Då en stor del av arbetet utförs i kommunikation med ansvariga enhetschefer är det viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och har hög leverans.
Plats för utveckling
Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi med tydligt eget ansvar bidrar till helheten för hela individ- och familjeomsorgen och därmed kommuninvånarna. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra kompetenser och är generösa med att dela med oss av våra kunskaper till varandra. Det finns en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Hälsning från din blivande chef
Tillsammans med ett härligt och engagerat gäng kollegor vill jag ge dig möjlighet att utveckla rollen som planeringssekreterare och eftersom den är en relativt nyinrättad tjänst kommer det finnas stora möjligheter att påverka. Mitt mål som chef är ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och övriga inom verksamheten.
Så har du adekvat utbildning, de personliga egenskaperna och relevant erfarenhet så tveka inte att söka!
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2023-11-19
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Facklig kontaktperson
Therese Hedlund, Akademikerförbundet SSR
0640-16310, therese.hedlund@krokom.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
IFO-chef
Matz Norrman
matz.norrman@krokom.se
0640 162 88

Jobbnummer
8233252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: