Planerare till Polisens kontaktcenter placeringsort Karlstad eller Falun

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Karlstad, Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga, Arvika eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Bergslagen består av Polisområdena Värmland, Dalarna och Örebro Län. Polisens kontaktcenter (PKC) lyder under den Operativa enheten som består av ett flertal sektioner: Gränspolisenheten, Trafiksektionen, Regionledningscentralen (RLC), Specialsökhundar och Insatsstyrkan. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla sådan typ av kompetens som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Bergslagen.

PKC Bergslagen verkar idag från två orter, Falun och Karlstad. Totalt arbetar drygt 75 medarbetare på PKC. Både polisiär och civil kompetens finns bland medarbetarna och dessa är fördelat på funktioner som Operatörer, Förundersökningsledare, Operativa ledare och Gruppchefer.

Publiceringsdatum
2023-05-03

Arbetsuppgifter
Som planerare på Polisens kontaktcenter (PKC) arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering, samt planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du kommer även ha tät dialog med enhetens olika funktioner och chefer på alla nivåer.
Du svarar och stöttar både kollegor och chefer i olika frågor som rör personal och bemanning.

Du ansvarar bland annat för optimering av personalresurser, beräkningar av tjänstgöringslistor, om-bemanning av personal och semesterplanering. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer vilket ställer stora krav på en mycket god känsla för service och engagemang.

Du kommer att arbeta i olika administrativa personalsystem så som COPS och Heroma där du handlägger och registrerar diverse ledigheter, annan frånvaro, lönetillägg och utbildning. Du kommer behöva kunna planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering.

Som planerare är du ett dagligt stöd till flera ledningsfunktioner och bidrar till att utveckla verksamheten.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• En akademisk examen eller en utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift.
• Använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet främst Excel.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av att ha arbetat med personalredovisning/personalplanering eller annan personaladministration.
• Erfarenhet av polisens administrativa system, som till exempel COPS och Heroma.
• Utbildning i eller erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, ASA/Polis m.fl.
• B-körkort för manuellt växlad personbil
• Erfarenhet av planeringsarbete inom Polismyndigheten.

Dina personliga egenskaper
Som person har du förmåga att se till helheten det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
Vidare sätter du stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad och har stort kundfokus.

Du har förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Vidare är du bekväm i att självständigt kunna lösa problem som uppstår i arbetet och kunna fatta beslut och har god prioriteringsförmåga, då det periodvis är hög arbetsbelastning. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och förmågan att knyta kontakter och ha ett rikt nätverk.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Maria Lundberg. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sanna Ehn, HR-konsult.

Arbetsort: Karlstad eller Falun
Funktion: Arbetsledare

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C138453/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Kontakt
Ansvarig rekryterare
Sanna Ehn
sanna.ehn@polisen.se

Jobbnummer
7730660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: